Obszary tematyczne Forum Branży Kosmetycznej
Forum Branży Kosmetycznej to przede wszystkim spojrzenie na trendy, które rządzą rynkiem i wytyczają szlak, którym będzie szedł w przyszłości. Wraz z zaproszonymi ekspertami patrzymy na najważniejsze kategorie produktowe i analizujemy zmieniające się zachowania konsumentów. Omawiamy branżowe problemy i tłumaczymy jak radzić sobie z wyzwaniami związanymi z prowadzeniem firmy na rynku kosmetycznym w Polsce.
KATEGORIE I TRENDY
- Rynek kosmetyczny w liczbach – potencjał, perspektywy na rozwój
- Idea well-aging zamiast anti-aging – nowe podejście do upływu czasu. Wpływ na ofertę i marketing marek kosmetycznych
- Dermokosmetyki – potencjał i przyszłość kategorii, komunikacja z konsumentami
- Zdrowa żywność, suplementy diety, beauty drinki – rozwój rynku, perspektywiczne segmenty, trendy.
- Rynek beauty-tech – połączenie pielęgnacji z technologią – trendy, innowacje, przyszłość, warunki rozwoju.
- Rynek kosmetyków luksusowych – wielkość, wartość, trendy, odbiorcy, przyczyny wzrostu, przyszłość
- Kosmetyki do włosów – trendy, inspiracje, potencjał i przyszłość kategorii.
- Kosmetyki dla mężczyzn – trendy, potencjał i przyszłość kategorii.
- Kosmetyki do makijażu – trendy, potencjał i przyszłość kategorii.
- Kosmetyki do twarzy – trendy, potencjał i przyszłość kategorii.
- Kosmetyki dla dzieci – trendy, potencjał i przyszłość kategorii.
- Zapachy – trendy, potencjał i przyszłość kategorii.
- Naturalne trendy w kosmetykach
- Naturalne trendy w produktach do domu, środkach czystości
- Akcesoria – szybko rosnący segment w sprzedaży drogeryjnej
KONSUMENT
- Pokolenie Alfa, czyli dzieci internetu – jak pozyskać ich jako konsumentów kosmetyków?
- Potencjał pokolenia Silver Generation jako odbiorców produktów i usług beauty
- Minimalizm – wpływ myślenia „potrzebuję mniej, wydaję mniej” na rynek kosmetyczny.
- Kiedy konsument staje się ekspertem – jak prowadzić dialog z coraz bardziej świadomymi konsumentami kosmetyków?
- Realny wpływ konsumentów na strategię i ofertę marek
- Lojalność konsumentów – jak ją budować i utrzymać?
- Jakość a promocje i ceny – co decyduje o wyborach konsumenckich w kategoriach kosmetycznych?
PRACA i ZARZĄDZANIE PERSONELEM
- Rynek pracy w sektorze kosmetycznym – wyzwania dla pracodawców
- Systemy wspierające zarządzanie personelem
- Platformy edukacyjne i szkoleniowe ułatwiające komunikację i szkolenia (np. z wiedzy o produkcie) online
- Praca zdalna – prawo pracy, umowy z pracownikami, problemy, pułapki, istotne zapisy
- Mobilne systemy wsparcia sprzedaży i obsługi klienta
ZIELONA PRZYSZŁOŚĆ – WYZWANIE DLA BRANŻY
- Ekologia – najsilniejszy trend w biznesie kosmetycznym
- Jak przemysł kosmetyczny odpowiada na światowe trendy eko?
- Zielone deklaracje a greenwashing – regulacje prawne i samoregulacje, etyka marek
- Kosmetyki naturalne – jak będzie ewoluowała kategoria?
- Kosmetyki wegańskie – rozwój kategorii, certyfikacja
- Dlaczego certyfikaty są ważne? Rozpoznawalność, wpływ na decyzje konsumentów
- Kosmetyki przyjazne środowisku – jak rozumieją to konsumenci?
- Eko produkty do sprzątania i dla domu – potencjał kategorii
SEKTOR KOSMETYCZNY, ZARZĄDZANIE FIRMĄ, MARKĄ, PRAWO, MARKETING
- Kondycja polskiego sektora kosmetycznego – wielkość rynku, produkcja, dynamika, liczba firm, perspektywy na przyszłość
- Inkubatory trendów – młode polskie firmy kosmetyczne i ich podejście do biznesu
- Najważniejsze wyzwania dla sektora kosmetycznego – szanse i zagrożenia
- Metaverusm – obowiązki prawne w metaprzestrzeni, ochrona wizerunku, prawo własności intelektualnej, odpowiedzialność cywilnoprawna