PROGRAM FORUM*


8.30-9.00 REJESTRACJA GOŚCI

9.00-9.10 POWITANIE UCZESTNIKÓW

KONSUMENT I TRENDY
9.10-9.30 Naturalność i ekologia - jedne z najważniejszych działań oczekiwanych od marek beauty
Agnieszka Krzesińska-Jagiełło, Client Business Partner, Nielsen Polska oraz Beata Kaczorek, Consumer and Shopper Director, Nielsen Polska

Trend eko/naturalności na dobre zagościł w kategoriach spożywczych i coraz intensywniej przenosi się do kategorii kosmetyków i chemii gospodarczej. Jaką formę przyjmuje? Jak duża jest jego skala? Jak wielu Polaków interesuje się eko produktami? Jak dużą sprzedaż generują kosmetyki naturalne? Co przyciąga Polaków do tych produktów? Jak ich poszukują? W trakcie prezentacji opowiemy Państwu jak i dlaczego naturalność stała się nową wartością branży beauty.

9.30-9.50 Gospodarstwa bliżej natury, czy żyjące chwilą? Style życia Polaków i wydatki na kosmetyki w kontekście dbałości o zdrowie
Szymon Mordasiewicz, Commercial Director Consumer Panel&Services, GfK Polonia

Polskie gospodarstwa mają, różne style życia i różne zachowania zakupowe. Różni je tez podejście do dbałości o zdrowie. W tym duchu popatrzymy na Gospodarstwa Żyjące Chwilą, Gospodarstwa z Kuchnią Tradycyjną, Gospodarstwa Elastyczne oraz Gospodarstwa Bliżej Natury i sprawdzimy:
- czy Ci nabywcy który przykładają dużą wagę do zdrowia tak samo dużą wagę przykładają do zakupu przyjaznych zdrowiu i środowisku kosmetyków?
- jakie wyborów dokonują gospodarstwa, jak wygląda wachlarz kupowanych przez nie produktów?
- jakie jest podejście polskiego gospodarstwa do kwestii plastiku? Czy jest to dla niego problem a jeżeli tak to kto i jak ma sobie z nim radzić?

9.50-10.10 Nowe spojrzenie na dojrzałego konsumenta kosmetyków
dr Krzysztof Najder, Dyrektor Strategii, Stratosfera

Średnia długość życia zwiększa się stale i w uchwytnej perspektywie najbardziej "typowym" wiekiem będzie w Europie przedział 40-50 lat; już teraz przekracza 40. Z racji wieku fizycznego ta grupa docelowa (zwłaszcza kobiety) ma specyficzne, inne niż młodsi potrzeby i oczekiwania względem kosmetyków – a jednocześnie często aspiruje do niemal młodzieżowego stylu życia. Warto temu się przyjrzeć, bo to są nasze główne konsumentki z bardzo niedalekiej przyszłości.

10.10-11.10 DEBATA: Kosmetyki naturalne częścią filozofii życia współczesnych konsumentów – fakt czy deklaracje?
Elżbieta Andrzejak, Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Marketingu, Madonis; Magdalena Dąbrowska-Wcisło, współwłaścicielka drogerii Endorphine i firmy Temido; Małgorzata Gęca, współzałożycielka Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste; Barbara Goździkowska, Prezes Zarządu, drogerie Natura; Agnieszka Grzywaczewska, Koordynator Projektu „Znak V”, Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva!; Beata Kaczorek, Consumer and Shopper Director, Nielsen Polska; dr Anna Oborska, Dyrektor Generalny, Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego

11.10-12.10 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

EKSPORT
12.10-12.30 Perspektywy eksportowe producentów kosmetyków. Jak przygotować kontrakt i ustrzec się ryzyka?
Elżbieta Kacprzykowska, Dyrektor Departamentu Sprzedaży, KUKE
12.30-12.50 Afryka – szanse i zagrożenia dla polskich eksporterów
Sebastian Sulma, Prezes Zarządu, Sulma & Sulma

W ostatnich latach rynek wschodnioafrykański zaczął się dynamicznie rozwijać, budząc tym samym zainteresowanie zagranicznych inwestorów. Afryka Wschodnia to region, który wprowadza szereg reform w swoich przepisach w celu stania się przyjaznym inwestorom. Prym wiodą tu Kenia, Rwanda i Tanzania, które rozwijają się najszybciej. Pomimo iż wschodzące rynki są dochodowe i mają duży potencjał, należy pamiętać o wciąż istniejącym ryzyku.

12.50-13.10 Blisko czy daleko? Logiczny wybór kierunku eksportu
Łukasz Barbacki, właściciel firmy szkoleniowej Barbacki Consulting

Jakie kierunki eksportu są logicznym wyborem, a jakie spełnianiem swoich turystycznych marzeń? Czy naprawdę cały świat czeka na kosmetyki z Polski ? Czy są miejsca od, których warto zaczynać działania eksportowe? Czy zawsze warto budować strategię eksportową czy wystarczy po prostu sprzedawać za granicę? Czy informacja „Made in Poland” pomaga, szkodzi czy nie ma żadnego znaczenia?

13.10-13.20 Sieci zagraniczne – prezentacja


13.20-14.20 LUNCH I BUSINESS MIXER

SPOJRZENIE W PRZYSZŁOŚĆ
14.20-14.40 Wyzwania dla producentów i handlu w związku z rozwojem e-commerce
Katarzyna Czuchaj-Łagód, Dyrektor Zarządzająca Mobile Institute, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej

57 proc. internautów w Polsce kupuje w sieci. Obecność w kanale elektronicznym to już zatem konieczność, ale wcale nie koniec biznesowych wyzwań. Wiele z nich wynika z nowych i coraz większych wymagań konsumentów dotyczących dostępności marek w kanale mobilnym i social mediach, ale też składu kosmetyków, sposobu ich produkcji i dystrybucji, czy szybkości reakcji na zapotrzebowanie rynku. Zapraszam na wykład o tym, jakie wyzwania stawiają branży kosmetycznej konsumenci w 2019 roku.

14.40-15.30 DEBATA: Równowaga między światami online i offline receptą na sukces w sprzedaży
Jakub Milewski, Partner w firmie Eubrand; Janina Karasek, Współwłaściciel, Dyrektor Rozwoju, Primavera Parfum, Tagomago.pl; Daniel Rogiński, Wiceprezes Zarządu, drogerie Natura; Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej; Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu sieci Drogerie Polskie

15.30-16.00 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

16.00-16.20 Podejście consumer-first – wirtualni asystenci, mobilne urządzenia i aplikacje sposobem na zbliżenie się do konsumenta kosmetyków
Jagoda Prętnicka-Markiewicz, Head of PR & Market Insights, SentiOne

Czy nowoczesne technologie zmieniają rzeczywistość rynkową branży kosmetycznej? Jak innowacyjne trendy wpływają bezpośrednio na wybory konsumenckie? Chatboty doradzające w wyborach, zakupowe sugestie sztucznej inteligencji oraz nowe aplikacje mobilne – jak wykorzystać ich potencjał?

16.20-17.10 DEBATA: Przyszłość rynku kosmetycznego – jakie najważniejsze trendy będą kształtowały biznes beauty? Blanka Chmurzyńska-Brown, Dyrektor Generalny, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego; Adam Nitecki, Dyrektor Generalny, Consumer Products Division L'Oréal Polska i Krajów Bałtyckich; Jagoda Prętnicka-Markiewicz, Head of PR & Market Insights, SentiOne; Agnieszka Radawiec, Marketing Director, Douglas Polska; Teresa Stachnio, Członek Zarządu, drogerie Jasmin

od 17.10 KOLACJA

*Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany programu i do odwołania wydarzenia.