Program

Obszary tematyczne Forum Branży Kosmetycznej

Forum Branży Kosmetycznej to przede wszystkim spojrzenie na trendy, które rządzą rynkiem i wytyczają szlak, którym będzie szedł w przyszłości. Wraz z zaproszonymi ekspertami patrzymy na najważniejsze kategorie produktowe i analizujemy zmieniające się zachowania konsumentów. Omawiamy branżowe problemy i tłumaczymy jak radzić sobie z wyzwaniami związanymi z prowadzeniem firmy na rynku kosmetycznym w Polsce.

KATEGORIE I TRENDY

  • Rynek kosmetyczny w liczbach – potencjał, perspektywy na rozwój
  • Idea well-aging zamiast anti-aging – nowe podejście do upływu czasu. Wpływ na ofertę i marketing marek kosmetycznych
  • Dermokosmetyki – potencjał i przyszłość kategorii, komunikacja z konsumentami
  • Zdrowa żywność, suplementy diety, beauty drinki – rozwój rynku, perspektywiczne segmenty, trendy. 
  • Rynek beauty-tech – połączenie pielęgnacji z technologią – trendy, innowacje, przyszłość, warunki rozwoju.
  • Rynek kosmetyków luksusowych – wielkość, wartość, trendy, odbiorcy, przyczyny wzrostu, przyszłość
  • Kosmetyki do włosów – trendy, inspiracje, potencjał i  przyszłość kategorii.
  • Kosmetyki dla mężczyzn – trendy, potencjał i  przyszłość kategorii.
  • Kosmetyki do makijażu – trendy, potencjał i  przyszłość kategorii.
  • Kosmetyki do twarzy – trendy, potencjał i  przyszłość kategorii.
  • Kosmetyki dla dzieci – trendy, potencjał i  przyszłość kategorii.
  • Zapachy – trendy, potencjał i  przyszłość kategorii.
  • Naturalne trendy w kosmetykach
  • Naturalne trendy w produktach do domu, środkach czystości
  • Akcesoria – szybko rosnący segment w sprzedaży drogeryjnej

KONSUMENT

  • Pokolenie Alfa, czyli dzieci internetu – jak pozyskać ich jako konsumentów kosmetyków?
  • Potencjał pokolenia Silver Generation jako odbiorców produktów i usług beauty
  • Minimalizm – wpływ myślenia „potrzebuję mniej, wydaję mniej” na rynek kosmetyczny.
  • Kiedy konsument staje się ekspertem – jak prowadzić dialog z coraz bardziej świadomymi konsumentami kosmetyków?
  • Realny wpływ konsumentów na strategię i ofertę marek
  • Lojalność konsumentów – jak ją budować i utrzymać?
  • Jakość a promocje i ceny – co decyduje o wyborach konsumenckich w kategoriach kosmetycznych?

PRACA i ZARZĄDZANIE PERSONELEM

  • Rynek pracy w sektorze kosmetycznym – wyzwania dla pracodawców
  • Systemy wspierające zarządzanie personelem
  • Platformy edukacyjne i szkoleniowe ułatwiające komunikację i szkolenia (np. z wiedzy o produkcie) online
  • Praca zdalna – prawo pracy, umowy z pracownikami, problemy, pułapki, istotne zapisy
  • Mobilne systemy wsparcia sprzedaży i obsługi klienta

ZIELONA PRZYSZŁOŚĆ – WYZWANIE DLA BRANŻY

  • Ekologia – najsilniejszy trend w biznesie kosmetycznym
  • Jak przemysł kosmetyczny odpowiada na światowe trendy eko?
  • Zielone deklaracje a greenwashing – regulacje prawne i samoregulacje, etyka marek
  • Kosmetyki naturalne – jak będzie ewoluowała kategoria?
  • Kosmetyki wegańskie – rozwój kategorii, certyfikacja
  • Dlaczego certyfikaty są ważne? Rozpoznawalność, wpływ na decyzje konsumentów
  • Kosmetyki przyjazne środowisku – jak rozumieją to konsumenci?
  • Eko produkty do sprzątania i dla domu – potencjał kategorii

SEKTOR KOSMETYCZNY, ZARZĄDZANIE FIRMĄ, MARKĄ, PRAWO, MARKETING

  • Kondycja polskiego sektora kosmetycznego – wielkość rynku, produkcja, dynamika, liczba firm, perspektywy na przyszłość
  • Inkubatory trendów – młode polskie firmy kosmetyczne i ich podejście do biznesu
  • Najważniejsze wyzwania dla sektora kosmetycznego – szanse i zagrożenia
  • Metaverusm – obowiązki prawne w metaprzestrzeni, ochrona wizerunku, prawo własności intelektualnej, odpowiedzialność cywilnoprawna