PRELEGENCI 2019


Elżbieta
Andrzejak


Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Marketingu,
Madonis

Łukasz
Barbacki


własciciel firmy szkoleniowej
Barbacki Consulting
Od lat związany z biznesem kosmetycznym. Czynnie uczestniczył we wprowadzaniu polskich marek kosmetycznych na kilkadziesiąt rynków zagranicznych. Dziś prowadzi autorskie szkolenia sprzedażowe oraz wykonuje usługi doradcze pomagające budować sprzedaż w kraju i za granicą, przeznaczone dla firm z wielu sektorów, w tym dla firm z sektora kosmetycznego.

Blanka
Chmurzyńska-Brown


Dyrektor Generalny
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego

Jako dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego przez ostatnich 16 lat stworzyła jedną z najlepszych organizacji branżowych w kraju. Buduje strategię oraz odpowiada za rozwój Kosmetycznych.pl, zarówno w kraju, jak i w Unii Europejskiej poprzez szereg działań: od rzecznictwa na poziomie najwyższych szczebli administracji rządowej poprzez integrację ludzi branży. Jeśli polski sektor kosmetycznych jest widzialny, rozpoznawany i postrzegany jako ważny i odpowiedzialny partner – to również jej osobista zasługa. Jako członkini Zarządu Cosmetics Europe odpowiada za tworzenie strategii również tej europejskiej organizacji. Prezes Fundacji Piękniejsze Życie – części globalnego projektu „Look Good… Feel Better”, która pomaga kobietom walczyć z wizualnymi skutkami choroby nowotworowej. Absolwentka dziennikarstwa oraz nauk politycznych.


Katarzyna
Czuchaj-Łagód


Dyrektor Zarządzająca Mobile Institute, Członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej
Współzałożycielka i Dyrektor Zarządzająca nowoczesnej firmy badawczej Mobile Institute, specjalizującej się w śledzeniu trendów konsumenckich „trends hunting” i wielokanałowym monitoringu satysfakcji klientów „customer listening” oraz dostarczającej platformę dialogu marek z konsumentami „brand heroes”. Ekspert i członek Rady Izby Gospodarki Elektronicznej i doradca strategiczny w marek obszarze badań, e-commerce i reorganizacji procesów zgodnie z podejściem customer-centric. Autorka i współautorka wielu publikacji o zachowaniach zakupowych konsumentów w Polsce, m.in. „Omni-commerce. Kupuję wygodnie”, „mShopper”, „Sklepy przyszłości”, „Smart Living”, „Slow life”, „Customer Listening”, „Portfel Polaka”, „Lubię to czy kupuję to”, czy „Smart Okazje”. Długoletni dyrektor działów Marketingu, Rozwoju i Badań, m.in. w firmach grupy European Directories. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej i certyfikowany marketer Chartered Institute of Marketing.
 

Magdalena
Dąbrowska-Wcisło


Współwłaścicielka drogerii Endorphine i firmy Temido
Magdalena Dąbrowska-Wcisło, współwłaścicielka drogerii Endorphine i firmy Temido Absolwentka Akademii Ekonomicznej Wydziału Ekonomii, odbyła półroczny staż w Air France w dziale komunikacji wewnętrznej w Paryżu. Od 15 lat niezmiennie zajmuje się rozwijaniem rodzinnego biznesu w branży kosmetycznej. Z zamiłowania płetwonurek i pasjonat kulinarny.

Małgorzata
Gęca


współzałożycielka Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste
Praktyk i ekspert, zawodowo zajmuje się propagowaniem idei zero waste: życia, działania i myślenia w ten sposób. Zainspirowana przez Beę Johnson, autorkę Zero Waste Home, prowadzi wykłady i warsztaty, na których dzieli się praktyczną wiedzą o tym, jak w dobie katastrofy klimatycznej poruszać się w świecie, w którym jest mniej rzeczy, a więcej szczęścia, zdrowia, czasu i oszczędności. Z pasją propaguje prewencję powstawania niepotrzebnych odpadów. Z wykształcenia polonistka, z wyznania zerowasterka. Autorka bloga Vademecum Zero Waste, na którym dzieli się sekretami, wspomnieniami i poradami opartymi na doświadczeniu. Podaje dziesiątki sposobików na zrównoważone życie: od pakowania śniadania bez plastiku do robienia proszku do prania. Nawet najbardziej zajęci mogą je wprowadzić.

Barbara
Goździkowska


Prezes Zarządu
drogerie Natura
Jest menedżerką z wieloletnim doświadczeniem w zarządzaniu, sprzedaży i marketingu, rozwoju i wdrażaniu strategii biznesowej. Przez ostatnie 25 lat była związana z Avon Cosmetics Polska, gdzie kolejno zajmowała stanowiska: VP CEE Commercial Marketing, VP Marketing EMEA i VP Commercial Marketing Central Europe. W kwietniu 2015 objęła stanowisko dyrektor generalnej Avon Cosmetics Polska, przejmując odpowiedzialność za zarządzanie firmą w Polsce i krajach bałtyckich. Ma szeroką wiedzę i doświadczenie w zakresie transformacji cyfrowej, rozwoju biznesu, zarządzania organizacją na wszystkich szczeblach, a także dogłębną znajomość rynku kosmetycznego i FMCG. Ukończyła szereg szkoleń w zakresie neuromarketingu, zarządzania zmianą, komunikacji oraz strategicznego przywództwa.

Agnieszka
Grzywaczewska


Fundacja Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva!
Weganka, aktywnie działa na rzecz propagowania weganizmu w Polsce. Koordynatorka projektu „Znak V” w Fundacji Międzynarodowy Ruch na Rzecz Zwierząt Viva! Znak V to certyfikat dla produktów odpowiednich dla wegan i wegetarian.
 

Elżbieta
Kacprzykowska


Dyrektor Departamentu Sprzedaży,
KUKE
Absolwentka Wydziału Nauk Ekonomicznych UW, specjalizacja z zakresu zarządzania ryzykiem kredytowym. Od początku kariery zawodowej związana z finansami. Początkowo w obszarze zarządzania kredytami i kredytami trudnymi, a następnie ubezpieczeniami finansowymi. W KUKE od trzech lat odpowiada za sprzedaż ubezpieczeń należności i gwarancji ubezpieczeniowych.

Beata
Kaczorek


Consumer and Shopper Director
Nielsen
Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu.W badaniach marketingowych od ponad 10 lat. Obecnie odpowiedzialna w Nielsenie za współpracę z detalistami i producentami w obszarze badań konsumenckich i zakupowych. Pracowała na stanowiskach regionalnych i globalnych, wspierając kluczowych klientów w śledzeniu trendów zakupowych, optymalizacji strategii in-store, budowaniu strategii cenowych i asortymentowych.

Janina
Karasek


Współwłaściciel, Dyrektor Rozwoju
Primavera Parfum, Tagomago.pl
Ukończyła Uniwersytet Warszawski na kierunku Marketing. Pierwsze kroki zawodowe stawiała w firmie Danone Eaux France, gdzie zajmowała się działaniami promocyjnymi dla marki Brumistaeur Evian (woda termalna). Przygodę z branżą kosmetyczną oraz beauty zaczęła w 2009 roku w perfumerii internetowej Tagomago.pl, pełniąc funkcję Project Managera i odpowiadając za obsługę sprzedażową kluczowych klientów, promocję oraz realizację strategii PR. W późniejszych latach pracowała w firmie Primavera Parfum. Najpierw jako Area Manager ds. perfumerii stacjonarnych, później jako Project Manager, by wreszcie awansować na stanowisko Dyrektora Marketingu. Od 2019 roku, jako dyrektor ds. rozwoju, odpowiada za kompleksową strategię rozwoju całej marki na rynku polskim ze szczególnym uwzględnieniem segmentu dropshippingu.

Agnieszka
Krzesinska-Jagiello


Client Business Partner
Nielsen
Od 2007 r. zajmuje się badaniami rynkowymi. Ma wieloletnie doświadczenie we współpracy z kluczowymi producentami/detalistami z branży FMCG. Z pasją pomaga wykorzystywać insighty analityczne, zakupowe i konsumenckie w budowaniu strategii biznesowych.
 

Jakub
Milewski


Partner w firmie
Eubrand

Ponad 10 lat doświadczenia w e-commerce, związany z branżami: elektroniczną, spożywczo-chemiczną i modową. Swoją karierę budował m.in. we Frisco.pl i Showroom.pl, gdzie zajmował stanowisko dyrektora e-commerce.
Obecnie współwłaściciel firmy Eubrand Partners zajmującej się wsparciem producentów, którzy chcą rozwijać sprzedaż na Amazon.


Szymon
Mordasiewicz


Commercial Director Consumer Panel&Services
GfK Polonia
Absolwent Wyższej Szkoły Handlowej i podyplomowych studiów na Uniwersytecie Jagiellońskim. Przez większość dotychczasowej kariery zawodowej związany był z firmą Nielsen, w której rozpoczął pracę w 2002. W latach 2012-2014 był odpowiedzialny za New Business Development w regionie CEE oraz krajów bałtyckich, a w latach 2014-2018 pracował jako dyrektor zarządzający polską częścią Nielsena. Przez 16 lat pracy miał możliwość współpracy z szeroką grupą producentów oraz detalistów dostarczając rozwiązania promujące dalszy rozwój biznesu. Od stycznia 2019 związany z firmą GfK, gdzie objął stanowisko Commercial Directora Panelu Gospodarstw Domowych w Polsce. W tej roli jest odpowiedzialny za realizację długoterminowej strategii wzrostu oraz zapewnianie klientom satysfakcji z dostarczanych rozwiązań i współpracy.

dr Krzysztof
Najder


Dyrektor Strategii
Stratosfera
Dr Krzysztof Najder, założyciel, a obecnie dyrektor strategii Stratosfery – firmy doradztwa strategicznego w obszarze marketingu. Krzysztof ma ponad 30 lat doświadczenia w komunikacji marketingowej i strategii. Specjalizuje się w strategiach marki oraz wyprzedzających analizach kulturowych. Zanim założył Stratosferę był szefem kreacji i strategii w międzynarodowych agencjach reklamowych. Wykładowca uniwersytecki, doktor psychologii.

Adam
Nitecki


General Director, Consumer Products Division,
L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie
Adam Nitecki, Dyrektor Generalny największego zespołu HUB L'Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. Rozpoczął karierę w L'Oréal w 2000 r. W ciągu kilku lat objął stery marketingu marek Garnier i Maybelline New York w Polsce. Od 2012 r. zdobywał doświadczenie w międzynarodowych strukturach firmy jako dyrektor marketingu marki Garnier w regionie Europy Zachodniej. W 2016 r. objął stanowisko dyrektora generalnego Consumer Products Division na Ukrainie i w Krajach Kaukazu. W ciągu dwóch ostatnich lat Adam Nitecki zmodernizował struktury oraz zbudował silny zespół z kompetencjami digitalowymi, tym samym znacznie zmieniając organizację. Z sukcesem zarządzał procesem rozwijania nowych kanałów sprzedaży, takich jak sieć sklepów własnych oraz e-commerce.
 

dr Anna
Oborska


Dyrektor Generalny
Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego
Odpowiedzialna za budowanie strategii i rozwój Stowarzyszenia, które od 1992 r. zrzesza przedsiębiorców branży kosmetycznej i detergentowej, dostawców surowców i dystrybutorów. Pełniła funkcję członka zarządu europejskiej organizacji branżowej Cosmetics Europe, obecnie członek zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Producentów Mydeł, Detergentów i Środków Czystości (A.I.S.E.). W latach 2013-2015 arbiter Komisji Etyki Reklamy, w latach 2015-2017 członek Zarządu Rady Reklamy. Reprezentant Stowarzyszenia w Europejskiej Federacji Aerozolowej (FEA). Reprezentuje branżę kosmetyczną i detergentową w relacjach z przedstawicielami administracji rządowej. Z wykształcenia chemik-kosmetolog. Pracę doktorską dotyczącą transportu przeznaskórkowego składników czynnych zawartych w kosmetykach obroniła w 2003 roku. Wieloletni wykładowca akademicki z zakresu chemii kosmetycznej i farmakognozji. Jest członkiem rad programowych czasopism branżowych, autorką ponad 150 artykułów opublikowanych w kraju i za granicą oraz prelegentem na wielu konferencjach krajowych i międzynarodowych.

Jagoda
Prętnicka-Markiewicz


Head of PR & Market Insights
SentiOne
Head of PR & Market Insights w SentiOne. Od blisko sześciu lat odpowiada za działania komunikacyjne oraz zespół promujący działania SentiOne. Pasjonują ją prawidłowości i niekonwencjonalne zastosowania narzędzi do analizy wypowiedzi internautów. W liczbach szuka odpowiedzi i wskazówek do optymalizowania działań marketingowych i sprzedażowych. Doświadczenie zdobywała w agencjach reklamowych i public relations, takich jak People Group, Headlines Porter Novelli oraz Edelman Polska. Pracowała dla takich marek jak Coca-Cola, Microsoft, LG Polska oraz Wincanton, dla których współplanowała i realizowowała strategie komunikacyjne. W 2018 r. zasiadała w jury konkursu Love Cosmetics Awards.

Agnieszka
Radawiec


Marketing Director,
Douglas Polska
Zwycięzca konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2018 roku w kategorii Master of Digital Marketing. Członek Jury konkursu EFFIE Award. Manager z 20 letnim stażem w obszarze budowania strategii marketingowych oraz przeprowadzania transformacji digitalowych marek w najbardziej konkurencyjnych kategoriach jak: telekomunikacja, retail, media. Swoja karierę rozpoczęła w latach dziewięćdziesiątych na prężnie rozwijającym się rynku międzynarodowych agencji reklamowych. Przez pierwsze 10 swojej kariery zawodowej związana była z międzynarodową Grupą Reklamową Havas odpowiadając tam za strategie takich marek jak: PKO BP, Orange, Polkomtel, Telekomunikacja Polska, Grupa PZU. Przez ostatnie 10 lat pełniła funkcję Dyrektora Marketingu Lagardere Group (Eurozet), następnie odpowiadała za strategię marketingową jednego z graczy rynku telekomunikacyjnego Liberty Global (UPC Polska), pełniąc tam funkcję Dyrektora Marketingu. Obecnie jest Dyrektorem Marketingu Douglas Polska lidera branży retail w kategorii beauty, gdzie odpowiada za transformacje digitalową, strategię marketingową oraz customer experience.

Daniel
Rogiński


Wiceprezes Zarządu
sieć Drogerie Natura
Ekspert w dziedzinie e-commerce, nowych technologii i rozwiązań cyfrowych oraz menedżer z wieloletnim doświadczeniem w branżach kosmetycznej, spożywczej, elektronicznej i modowej. W dotychczasowej karierze związany był m.in. z Avon, Danone-Nutricia, Samsung i Media Expert. Ostatnio zajmował stanowisko dyrektora e-commerce na Europę w Eobuwie.pl z Grupy CCC, gdzie koordynował sprzedaż internetową, marketing, technologię, obsługę klienta oraz studia foto-video i wprowadzenia produktów.
 

Patrycja
Sass-Staniszewska


Prezes Izby Gospodarki Elektronicznej
Patrycja Sass-Staniszewska, Prezes Zarządu Izby Gospodarki Elektronicznej, poprzednio Członek Zarządu e-Izby, której misją jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne, reprezentację wspólnych interesów na arenie krajowej oraz międzynarodowej. Członek Koalicji na Rzecz Obrotu Bezgotówkowego i Mikropłatności, która powstała wiosną 2007 r. z inicjatywy Związku Banków Polskich. Członek Board of Directors Ecommerce Europe. Z e-Izbą związana od początku jej działania. Odpowiedzialna za rozwój strategiczny Izby w zakresie cyfryzacji finansów, polskiej medycyny oraz e-commerce. Z branżą interaktywną związana od 15 lat. Wcześniej pracowała w IAB Polska, gdzie tworzyła organizację marketingu online od podstaw oraz w Eniro Polska (Panorama Firm), pełniąc funkcję rzecznika prasowego. Absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego. Prywatnie szczęśliwa żona i mama cudownej Leny.

Teresa
Stachnio


Członek Zarządu
sieć Drogerie Jasmin
Absolwentka Akademii Rolniczej w Poznaniu. Doświadczenie w handlu detalicznym zdobywała od 1990 roku. Praktyk zaangażowany w sprzedaż kosmetyków, kontakty z producentami, detalistami i konsumentami. Współtworzyła i współorganizowała działania marketingowe, zakupowe, promocyjne dla rynku tradycyjnego. Od samego początku związana z firmą PGD Polska (wcześniej Tarkon, Tarkon-Gradi). Współzałożycielka poznańskiej sieci drogeryjnej Aster przekształconej następnie w sieć drogerii Jasmin, w której pełniła funkcję wiceprezesa, a obecnie jest członkiem zarządu. Od 25 lat, w tej samej lokalizacji, prowadzi własną drogerię w Poznaniu. Bardzo lubi współpracować z młodymi osobami, poznawać i wdrażać najnowsze technologie, które są dziś standardem w handlu.

Sebastian Sulma


Prezes Zarządu
Sulma & Sulma
CEO i współzałożyciel Sulma & Sulma, firmy zajmującej się sprawnym wprowadzeniem na rynek oraz dynamicznym rozwojem sprzedaży produktów i usług oferowanych przez startu-py, MŚP i korporacje. Realizował projekty z ponad 20 branż (FMCG, przemysł, IT, life science, smart city i inne), na rynkach takich jak: Europa, USA i Afryka Wschodnia, dzięki czemu ma szerokie zrozumienie rynków globalnych jak i lokalnych. Zwolennik idei Open Innovation, promotor sprzedaży konsultatywnej i inicjator akcji #DawajCośOdSiebie swojej społeczności.

Leszek
Szwajcowski


Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy,
DP Drogerie Polskie
Pomimo wykształcenia muzycznego od 26 lat zawodowo związany z branżą kosmetyczną. Zdobyte doświadczenie w firmach Rossmann i PZ Cussons zaowocowało pasją, którą rozwija do dnia dzisiejszego. Od 2002 r. zawodowo i emocjonalnie związany z Centrum Dystrybucji Błysk w Jastrzębiu Zdroju. Od ponad 9 lat współtworzy i jest odpowiedzialny za rozwój franczyzowej sieci DP Drogerie Polskie.