Forum Branży Kosmetycznej to konferencja B2B dla dostawców produktów i usług oraz dystrybutorów i retailerów poświęcona najważniejszym wydarzeniom i trendom zachodzącym w branży kosmetycznej. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz targi nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie.
Relacje i biznes
Forum branży kosmetycznej odbywa się od 12 lat. Co roku w wydarzeniu uczestniczy około 400 osób – menedżerowie zarządzający firmami kosmetycznymi oraz menedżerowie odpowiadający za zamówienia do sieci handlowych i największych firm dystrybucyjnych w Polsce i na świecie. W tym roku uczestnicy Forum spotkają się 24 października 2024 r. w komfortowych warunkach, w Arche Hotel Krakowska w Warszawie (Aleja Krakowska 237/U1, 02-180 Warszawa)
Bezpośrednie kontakty
Forum Branży Kosmetycznej ma formułę typowo biznesową. Łączy wykłady ekspertów, dyskusje panelowe, prezentacje trendów oraz nowości. Przede wszystkim daje jednak możliwość nawiązania bezpośrednich kontaktów pomiędzy potencjalnymi partnerami w biznesie, również w ramach aranżowanych spotkań indywidualnych (networking).
Trendy i analizy
Wykłady w części konferencyjnej przygotowują eksperci w swoich dziedzinach reprezentujący m.in. czołowe międzynarodowe instytuty badawcze oraz firmy konsultingowe i doradcze. Współpracujemy z takimi firmami, jak m.in. PwC, Nielsen, Gfk Polonia, Euromonitor, Mobile Institute. W panelach dyskusyjnych zasiadają praktycy mający istotny wpływ na kształt kosmetycznego rynku w Polsce. Konferencja podzielona na tematyczne bloki obejmujące handel i dystrybucję, konsumenta i trendy oraz nowe technologie daje pełen obraz kosmetycznego rynku i zachodzących na nim zmian.
Prezentacje firm i marek
Integralną częścią konferencji są targi top produktów, innowacji i nowości, podczas których partnerzy Forum prezentują swoje marki i ofertę skierowaną do detalu oraz prowadzą biznesowe rozmowy z potencjalnymi kontrahentami.
Ściśle sprecyzowana grupa odbiorcza
Gośćmi Forum są wyłącznie przedsiębiorcy. Przede wszystkim producenci, dystrybutorzy i importerzy kosmetyków. Żywo zainteresowani pozyskiwaniem wszelkich informacji o tym, jak rozwijać swój biznes w kraju i na świecie, jak zdobywać nowe rynki, zagospodarowywać handlowo i marketingowo nowe obszary, jak wykorzystywać nowe technologie w prezentacji produktów, pozyskiwaniu klientów i kontaktach z konsumentami.
Drugą grupę stanowią reprezentanci handlu – menedżerowie najwyższego szczebla ze wszystkich liczących się sieci detalicznych – drogeryjnych, aptecznych, hiper- i supermarketów, dyskontów. Prezesi, dyrektorzy handlowi, dyrektorzy zakupów i kupcy, od których zależy wprowadzanie do sieci handlowych nie tylko nowych produktów, ale też technologicznych rozwiązań i narzędzi umożliwiających lepsze zarządzanie biznesem oraz bardziej spersonalizowanej oferty dla konsumentów.
Polska jednym z europejskich liderów
Kosmetyki to jedna z najprężniej działających polskich branż, z ponad 100-letnią tradycją, zapleczem w postaci najnowocześniejszych zakładów produkcyjnych i znakomicie wykształconych kadr. W sektorze kosmetycznym zarejestrowanych jest ponad 1200 podmiotów. Według danych Euromonitora polski rynek kosmetyczny w 2023 r. był wart 25,4 mld zł i nadal rośnie. Szacowana wartość w 2024 r. ma wynieść 26,2 mld zł, a w 2028 r. 29,4 mld zł. Średniorocznie rynek będzie rósł do 2028 r. w tempie 5,5 proc. Pod względem wartości rynku kosmetycznego Polska znajduje się na 5 miejscu w Europie, po takich krajach jak Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania.
Kosmetyki są specjalnością eksportową Polski. Ponad połowa przychodów branży ogółem pochodzi ze sprzedaży na rynki zagraniczne. Polska jest 14. światowym eksporterem kosmetyków. Wysoka jakość kosmetyków i ich konkurencyjna cena powodują, że polskie kosmetyki cieszą się rosnącą popularnością na świecie. Do 2028 r. eksport polskich kosmetyków ma zwiększyć się o 24 proc.