Drogeria Roku

Drogeria Roku to unikalny projekt prowadzony przez redakcję Wiadomości Kosmetycznych od 2009 roku, w którym wyłaniane są najlepsze miejsca sprzedaży kosmetyków, zarówno w kanale online, jak i offline. Dotychczas zwycięzców w rankingu wskazywało jury złożone z menedżerów z wiodących firm kosmetycznych, którzy wskazywali najlepsze sklepy, sieci drogeryjne i e-sklepy z kosmetykami w kilkunastu kategoriach.

W tym roku ranking jest prowadzony w zupełnie nowej odsłonie. Oddaliśmy głos konsumentom, a o jego przeprowadzenie zadbał renomowany instytut badawczy Mobile Institute.

Metodologia badania

Ranking Drogeria Roku 2023 powstaje na bazie ocen konsumentów. Za realizację badania na konsumentach odpowiada instytut badawczy Mobile Institute, który przeprowadza je na panelu internautów. Zebrane zostaną odpowiedzi i oceny od 1000 panelistów. Do badania kwalifikują się osoby, które kupują w kategorii Beauty, czyli zaopatrują się w różnorodne produkty kosmetyczne.

Respondenci proszeni są o wskazanie miejsc, w których dokonują zakupów oraz o ocenę znanych im drogerii i perfumerii stacjonarnych, drogerii i perfumerii internetowych oraz aptek stacjonarnych, aptek internetowych i sklepów niekosmetycznych w różnych kategoriach, m.in. pod kątem asortymentu, jakości obsługi czy estetyki prezentacji produktów oraz działania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

Konsumenci dokonują oceny w skali od 1 do 5. Dla drogerii i perfumerii stacjonarnych oraz internetowych przygotowano 14 ocenianych kategorii. Apteki oceniane są w 3 kategoriach, e-apteki w 4, a sklepy niekosmetyczne w 3. Konsumenci wskazują także miejsca, gdzie najczęściej dokonują zakupów urodowych. 

Ogłoszenie wyników

Wyniki rankingu Drogeria Roku ogłosimy podczas Forum Branży Kosmetycznej 2023, 19 października 2023 r. w hotelu MCC Mazurkas Conference Centre & Hotel w Ożarowie Mazowieckim. Równocześnie przedstawimy wyniki najnowszego badania zrealizowanego przez Mobile Institute i Wiadomości Kosmetyczne pt. „Kanały dystrybucji kosmetyków 2023”, w którym przedstawimy także czym przede wszystkim kierują się konsumenci wybierając miejsca sprzedaży kosmetyków, co ich zachęca a co zniechęca do zakupów w sklepach stacjonarnych i w internecie, gdzie – poza drogeriami – kupują kosmetyki, jak często przechodzą pomiędzy kanałami online i offline, ale także, ile wydają na kosmetyki, jakie produkty kupują najczęściej i dlaczego.