Trendy konsumenckie, sprzedaż i negocjacje handlowe na
IV Forum Branży Kosmetycznej

img_6669
Ponad 300 gości związanych z biznesem kosmetycznym, 9 godzin niezwykle interesujących wykładów przygotowanych przez znakomitych ekspertów, ciekawe dyskusje z udziałem badaczy, producentów, detalistów i młodych twórców działających w social mediach oraz targi kosmetycznych nowości, na których zaprezentowało się również wiele nowych marek dopiero wchodzących w tradycyjną dystrybucję. Biznesowe rozmowy, spotkania producentów z kupcami decydującymi o zakupach do sieci drogeryjnych i handlowych, kontrakty. Niesamowita atmosfera. Lajkowanie, twittowanie, relacja na żywo na portalu www.wiadomoscihandlowe.pl Tak w skrócie można podsumować IV Forum Branży Kosmetycznej.
Konferencję zdominowały dyskusje o sposobach dotarcia do konsumentów pozostających pod wpływem blogosfery, ulegających milionom bodźców mających wpływ na ich decyzje zakupowe i rozdartych pomiędzy byciem w globalnych trendach, a chęcią wyróżnienia się i pozostania indywidualistami. Nie zabrakło wskazówek, jak komunikować się z kobietami, które odpowiadają już za 80 proc. decyzji zakupowych w gospodarstwach domowych oraz jak kreować marki, by odróżnić je na kilometrach półek podobnych do siebie produktów.
Menedżerowie i producenci z sieci drogeryjnych spotkali się w debacie na temat negocjacji i konstruowania oferty produktowej odpowiadającej potrzebom wymagających konsumentów, a zarazem pozwalającej osiągać zadowalające marże. Zastanawialiśmy się również, czy specjalizacja jest receptą na drogerię przyszłości oraz jak zarządzać personelem w sklepach, by ci, którzy są najbliżej konsumentów pracowali na sukces marek, produktów i sieci drogeryjnych, a nie doprowadzali do porażki. Dużo emocji wzbudziły rozważania, czy kosmetyki będą musiały wyjść z aptek. Czy polskie marki są dobrze odbierane na Ukrainie, co i za ile kupują tamtejsi konsumenci opowiadał Andriej Szczerbina, dyrektor handlowy sieci Prostor, jednej z największych na ukraińskim rynku. Jego wizyta była okazją do nawiązania bezpośrednich kontaktów z siecią, która jest zainteresowana współpracą z polskimi producentami. Praktycy podpowiadali także, jak można wejść z polskimi markami na brytyjski rynek i na co należy się przygotować w świetle zapowiedzi o „twardym” wyjściu Wielkiej Brytanii ze struktur Unii Europejskiej.
Kto wpływa na decyzje konsumentów, czy blogerzy kształtują gusta konsumentów, czy mogą wypromować, albo zniszczyć kosmetyczną markę – dyskusja z udziałem Ewy Grzelakowska-Kostoglu, autorki najsłynniejszego kanału makijażowego na Youtubie – Red Lipstick Monster, była mocnym akcentem na zakończenie intensywnego dnia.
Relacja z konferencji już wkrótce na łamach pism „Wiadomości Kosmetyczne” i „Wiadomości Handlowe” oraz na portalach www.wiadomoscikosmetyczne.pl i www.wiadomoscihandlowe.pl Przebieg IV Forum Branży Kosmetycznej już dziś w naszej fotorelacji.

PARTNERZY:

JEDYNY TAKI PROJEKT

Forum Branży Kosmetycznej to jedyne tego typu spotkanie poświęcone w pełni branży kosmetycznej, łączące ze sobą kluczowych graczy wpływających na rozwój rynku:

producentów, importerów, dystrybutorów kosmetyków

menedżerów zarządzających i kupców decydujących o zakupach do sieci drogeryjnych, aptecznych oraz międzynarodowych sieci super- i hipermarketów i dyskontów
dostawców usług i rozwiązań dla branży kosmetycznej i handlu

BEZCENNA WIEDZA O RYNKU

Forum Branży Kosmetycznej dostarcza unikalnej wiedzy rynkowej i umożliwia wymianę doświadczeń między wszystkimi uczestnikami rynku. Skorzystaj z wielu możliwości:


Prelekcje ekspertów z zakresu handlu i dystrybucji kosmetyków, eksportu, prawa i finansów oraz reklamy i marketingu

Networking – indywidualne spotkania biznesowe prowadzone w komfortowych warunkach. Rozmowy i konsultacje z najlepszymi specjalistami w branży kosmetycznej
Targi TOP produktów i usług




INTEGRACJA PRODUCENTÓW, DOSTAWCÓW USŁUG I HANDLU

Producenci kosmetyków i dostawcy usług:
właściciele, członkowie zarządów, dyrektorzy handlowi, dyrektorzy zakupów, dyrektorzy marketingu, dyrektorzy ds. strategii i rozwoju, zarówno w charakterze prelegentów, jak i wystawców.
Sieci drogeryjne, apteczne, wielkopowierzchniowe, dyskontowe, dystrybutorzy i hurtownie:
osoby zarządzające, dyrektorzy handlowi, dyrektorzy zakupów, dyrektorzy marketingu, category managerowie, managerowie ds. private labels, dyrektorzy zakupów.


FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ W LICZBACH


PRZYKŁADOWI UCZESTNICY POPRZEDNICH EDYCJI FORUM

PRODUCENCI FMCG I DOSTAWCY USŁUG


SIECI DROGERYJNE I APTECZNE

SIECI SUPER- I HIPERMARKETÓW, HURTOWNIE I DYSKONTY

PANELIŚCI I PRELEGENCI


Dr
Jarek Frąckowiak


Prezes Zarządu,
Pharma Expert
Od ponad 20. lat związany z rynkiem farmaceutycznym. W trakcie swojej kariery pełnił funkcje dyrektora generalnego: w Medical Data Management (MDM), portalu Esculap i Dendrite. Był także odpowiedzialny za biura MDM w Czechach i na Węgrzech (segment badań rynkowych), oraz w Dendrite, za operację w Polsce i Rosji. Pełnił funkcje regionalne – dyrektora generalnego serwisów segmentacyjnych i profilujących w Europie, później w Cegedim odpowiadał za operację Cegedim Customer Information w CEE. Od 7 lat służy doświadczeniem Klientom PharmaExpert. Doktorat z socjologii w Instytucie Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Grzegorz
Maniecki


wiceprezes zarządu ds. commercial, drogerie Natura
Grzegorz Maniecki zdobywał doświadczenie w obszarach marketingu i sprzedaży pracując w Polsce i Niemczech. W ciągu kariery zawodowej zajmował się m.in. tworzeniem strategii biznesowych, budowaniem portfela marek oraz rozwijaniem kanałów sprzedaży. Piastował stanowiska: menadżera marki, dyrektora ds. trade marketingu, dyrektora rozwoju kategorii i kanałów sprzedaży. W ostatnich latach pełnił funkcję dyrektora marketingu klienckiego w Kompanii Piwowarskiej, lidera branży piwnej w Polsce.

Małgorzata Rau-Dobkowska


project manager,
GfK Polonia
Project Manager w firmie GfK Polonia, ciągłymi badaniami panelowymi zajmuje się od 1995 roku. Absolwentka Kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego i Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Specjalizuje się badaniach i analizach kategorii kosmetycznych.

Łukasz
Bielewicz


business development manager GfK Polonia
Socjolog z ponad 13 letnim doświadczeniem w badaniach rynkowych i społecznych, członek PTBRiO. Prowadził również zajęcia z badań rynkowych w Wyższej Szkole Bankowości w Poznaniu. Poważniejszą przygodę z badaniami zaczynał w GUSie, skąd – jako badacz – trafił do Pentora. Później poszerzał horyzonty pracując w dziale badawczym Polkomtela, co diametralnie odmieniło sposób, w jaki patrzy na badania rynkowe. Do GfK przyszedł z Millward Brown, gdzie kierował jednym z podzespołów badawczych.

Katarzyna
Gidlewska


client director,
Nielsen Polska
Od początku pracy w Nielsenie związana z Działem Współpracy z Producentami. Analizując trendy na rynku FMCG, wspiera Klientów Nielsena, głównie z branży kosmetycznej, w podejmowaniu decyzji biznesowych. Posiada doświadczenie zawodowe związane z planowaniem sprzedaży, zarządzaniem marką, analizą trendów rynkowych, zachowań konsumenckich.

Bartosz
Jonas


wiceprezes zarządu, DP Drogerie Polskie

Piotr
Ciećkiewicz


prezes zarządu, Open Project, drogerie Sekret Urody

Dariusz
Tomczak


prezes zarządu, Polska Sieć Drogerii Vica

Agnieszka
Bąkowska


client service director, Dragon Rouge

Marzena
Gradecka


prezes zarządu,
Drogerie Jasmin

Agnieszka
Warzybok


senior consultant,
ABM
W branży badawczej od 2010 roku. Laureatka pierwszej edycji konkursu – „zbadaj.to zostań badaczem”. Z wykształcenia i zamiłowania etnograf, stąd bardzo dobrze odnajduje się w pracy terenowej. Lubi projekty niestandardowe, stanowiące wyzwanie dla badacza, łączące rozmaite metody i podejścia. Specjalizuje się w prowadzeniu i realizacji badań oraz projektów związanych z poprawą jakości obsługi klientów oraz wizerunku marek, stale obserwując nowe trendy i zachowania konsumenckie.

Marek
Kaczmarek


właściciel
MK Evolution
Menedżer z poziomu strategicznego i operacyjnego. Zarządzał zespołami sprzedażowymi w firmach Natura, Matras, Vobis, Neonet, Sunset Suits. W trakcie kariery zawodowej wyspecjalizował się w przeprowadzaniu procesów naprawczych tworząc i jednocześnie realizując strategię firm, wspierając ich rozwój poprzez dostosowywanie procesów biznesowych do obowiązujących trendów, standardów i oczekiwań klientów. Jako właściciel MK Evolution for Retail wraz z zespołem praktyków biznesu od 16 lat aktywnie zajmuje się wsparciem małych i średnich przedsiębiorstw, które prowadzą sprzedaż B2B i B2C.

Marek
Zdziech


partner w firmie doradczej,
OC&C Strategy Consultants
Partner w globalnej firmie doradztwa strategicznego specjalizującej się w branży produktów i usług konsumenckich oraz w handlu detalicznym. Kieruje pracami praktyki produktów konsumenckich, prowadzi projekty na całym świecie dla najbardziej innowacyjnych firm konsumenckich z sektorów żywności, napojów i kosmetyków. W Polsce od lat nadzoruje prowadzone przez OC&C badanie postrzegania sieci handlowych przez klientów

Magdalena
Kałach


business consultant,
BPCC Trade
Z wykształcenia amerykanistka blisko związana z Wielką Brytanią. W Brytyjsko Polskiej Izbie Handlowej wspiera brytyjskich eksporterów w wejściu na polski rynek, podejmowaniu decyzji biznesowych i poszukiwaniu odpowiednich partnerów biznesowych – głównie związanych z branżą kosmetyczną i odzieżową. Posiada doświadczenie zawodowe w analizie trendów rynkowych, zachowań konsumenckich i strategii rozwoju marki.

Povilas
Sugintas


analityk beauty and fashion,
Euromonitor International
Povilas Sugintas jest analitykiem kategorii beauty and fashion w Euromonitor International. Koncentruje się na Europie Środkowo-Wschodniej. Ukończył Uniwersytet Wileński, kierunek zarządzania i administracji biznesu. Interesują go trendy konsumenckie w całym szerokim zakresie branż.

Ewa Grzelakowska
-Kostoglu


Red Lipstick Monster
wizażystka, twórca YouTube
Ewa Grzelakowska-Kostoglu czyli Red Lipstick Monster prowadzi najpopularniejszy kanał makijażowy na polskim YouTube’ie – ma ponad 787 tys. subskrybentów. Każdego miesiąca jej filmiki mają co najmniej sześć milionów wyświetleń. W 2015 roku wydała bestseller „Red Lipstick Monster. Tajniki makijażu”, który zdobył nagrodę Empiku za najlepiej sprzedający się poradnik, a na spotkania autorskie w całej Polsce przyszło ponad 12 000 osób. Red Lipstick Monster jest wizażystką i zdradza wypracowane przez lata tajniki makijażu. Radzi, jak wykorzystać je w praktyce i co kupować, aby nie przepłacać.

Joanna
Stopyra


Beauty Management
PR & Marketing to Women
Womanology expert. Konsultant PR i trener biznesu. Właścicielka Beauty Management PR & Marketing to Women. Wspiera kobiety w zarządzaniu ich reputacją w otoczeniu biznesowym poprzez strategiczne działania Personal PR. Doradza firmom, jak efektywnie wykorzystać i rozwijać potencjał kobiet w ich strukturach. Wspiera marki w komunikacji kierowanej do kobiet, które odpowiadają za ponad 80 proc. decyzji zakupowych w gospodarstwie domowym. Z wykształcenia jest psychologiem społecznym.

Ryszard
Żochowski


dyrektor sprzedaży krajowej
Marion

Justyna Stefańczyk-Kaczmarzyk


radca prawny, partner w kancelarii Kondrat i Partnerzy
radca prawny, partner w kancelarii Kondrat i Partnerzy Posiada kilkunastoletnie doświadczenie w obsłudze prawnej klientów. Specjalizuje się w prawie farmaceutycznym i prawie własności intelektualnej. Doradza również w zakresie prawa kosmetyków, żywnościowego, prawa reklamy i prawa konkurencji. Posiada bogate doświadczenie w skutecznym prowadzeniu sporów sądowych. Współautorka publikacji z zakresu prawa farmaceutycznego i prawa własności przemysłowej, w tym komentarza do prawa farmaceutycznego i poradnika Prawo Suplementów Diety. Ukończyła studia prawnicze i aplikację radcowską w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie. Absolwentka podyplomowych Studiów Prawa Własności Intelektualnej na UW. Ukończyła także studia w Polskiej Akademii Nauk z zakresu prawa konkurencji.

Paweł
Drewnowski


dyrektor generalny
sieci Jawa

Andrzej
Kozłowski


prezes zarządu, Verona Products Professional

Krystyna
Rzemieniecka


właścicielka firmy szkoleniowej The Biz Mentor
Ekspert branży kosmetycznej, właścicielka firmy szkoleniowej The Biz Mentor. Posiada ponad 30-letnie doświadczenie w branży kosmetycznej. Pracowała z takimi markami, jak Avon, Elizabeth Arden, Body Shop, Max Factor, Coty, Rimmel, Monsoon, Mary Quant w Londynie. Posiada głęboką wiedzę na temat rynku kosmetycznego w Wielkiej Brytanii i dynamiki jego rozwoju oraz zachowań konsumentów. Prowadzi konsultacje, warsztaty i szkolenia dla firm. Specjalizuje się w marketingu i komunikacji. www.thebizmentor.co.uk

Andrew
Sherbina


CCO Prostor, of beauty store Prostor, Ukraine

Irina
Grekhova


international manager, sieć drogerii Prostor, Ukraina

Katarzyna
Wyszyńska


digital manager, Super-Pharm Polska

Anna Pilip


kierownik ds. PR i komunikacji digital, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris

Katarzyna Haczewska-Wierzbicka

business unit manager,
IQS
Badaczka z dyplomem z zarządzania w biznesie oraz mediów i komunikacji społecznej, w badaniach od ponad 12 lat. To, co fascynuje ją w badaniach to ciągłe odkrywanie głębokich insightów konsumenckich, dlatego szeroko pojęte badania eksploracyjne to ulubiony obszar. Pracuje mi.in. dla branży kosmetycznej przekuwając insighty na działania strategiczne.

Marek
Borowiński


ekspert visual merchandisingu i zwiększania sprzedaży

RAMOWY PROGRAM FORUM


8.30-9.00 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW I PORANNA KAWA

HANDEL I DYSTRYBUCJA

9.00-9.10 Powitanie uczestników

9.10-9.30 Trendy na rynku kosmetyków . Czego możemy się spodziewać? Katarzyna Gidlewska, client director, Nielsen Polska

9.30-9.50 Wewnętrznie spójna zewnętrzna sprzeczność – wybory, których dokonujemy dbając o siebie. Konsument 2017. Agnieszka Warzybok, senior consultant, ABM Agencja Badań Marketingowych.

9.50-10.10 Drogeria przyszłości. Cena, oferta, czy wyszkolony personel – jaką drogą najszybciej do sukcesu? Grzegorz Maniecki, wiceprezes zarządu ds. commercial, drogerie Natura.

10.10-10.40 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

10.40-11.00 Czego oczekują nabywcy kosmetyków od sieci handlowych. Co napędza sprzedaż marek kosmetycznych? Marek Zdziech, partner w firmie doradczej, OC&C Strategy Consultants.

11.00-11.20 Sukces lub porażka – wpływ sprzedawców w sklepach na realizację strategii biznesowej dostawców kosmetyków. Marek Kaczmarek, właściciel MK Evolution

11.20-12.00 PANEL DYSKUSYJNY Oferta szyta na miarę wspólnym wyzwaniem dla producentów kosmetyków i sieci drogeryjnych
Uczestnicy: Dariusz Tomczak, prezes zarządu, Polska Sieć Drogerii Vica, Marzena Gradecka, prezes zarządu, Drogerie Jasmin; Ryszard Żochowski, dyrektor sprzedaży krajowej, Marion; Paweł Drewnowski, dyrektor generalny sieci Jawa; Andrzej Kozłowski, prezes zarządu, Verona Products Professional; dr Marek Borowiński, ekspert visual merchandisingu i zwiększania sprzedaży

12.00-12.30 PRZERWA KAWOWA I BUSINESS MIXER

BIZNES

12.30-13.00 Trendy i innowacje sterujące rozwojem rynku kosmetyków do pielęgnacji skóry. Povilas Sugintas analityk kategorii beauty and fashion, Euromonitor International;

13.00-13.20 Kosmetyki w aptekach – najbardziej obiecujący segment? Jarosław Frąckowiak, prezes zarządu, Pharma Expert

13.20-13.35 Strategiczna decyzja o wyborze nazwy kosmetyku, czyli prawne aspekty ochrony marki Justyna Stefańczyk-Kaczmarzyk, radca prawny, partner w kancelarii Kondrat i Partnerzy

EXPORT

13.35-13.55 Wielka Brytania jako rynek dla polskich kosmetyków a Brexit – fakty i mity. Magdalena Kałach, Business Consultant, BPCC Trade

13.55-14.15 Jak wejść na brytyjski rynek kosmetyczny wykorzystując rynkowe trendy – Krystyna Rzemieniecka, ekspert branży kosmetycznej, właścicielka firmy szkoleniowej The Biz Mentor

14.15-14.45 Jak sprzedawać kosmetyki w ukraińskim kryzysie?Andrew Sherbina, CCO Prostor; Irina Grekhova, international manager, sieć drogerii Prostor, Ukraina.

14.45-15.30 OBIAD

REKLAMA I MARKETING

15.30-16.00 Wyróżnij się, albo zgiń. Trendy społeczno-kulturowe jako inspiracja dla designu produktów, marek i opakowań.Agnieszka Bąkowska, client service director, Dragon Rouge

16.00-16.20 Shero na zakupach. Jak komunikować się z najbardziej wpływową grupą konsumentów? Joanna Stopyra, właścicielka Beauty Management PR & Marketing to Women

16.20-16.40 Dzieci Facebooka – ciało w świecie młodych. Katarzyna Haczewska-Wierzbicka, business unit manager, IQS

16.40-17.00 Czy internet nas wciągnie? Jak budować skuteczne kampanie reklamowe? Małgorzata Rau-Dobkowska, project manager i Łukasz Bielewicz, business development manager, GfK Polonia

17.00-17.40 PANEL DYSKUSYJNY Bloger czy celebryta – kto steruje decyzjami konsumentów?
Uczestnicy: Katarzyna Haczewska-Wierzbicka, business unit manager, IQS, Ewa Grzelakowska-Kostoglu, czyli Red Lipstick Monster – wizażystka, twórca YouTube , Bartosz Jonas, wiceprezes zarządu, DP Drogerie Polskie, Piotr Ciećkiewicz, prezes zarządu, Open Project, drogerie Sekret Urody; Kamila Jędrzejczak, social media manager, Sephora Polska; Katarzyna Wyszyńska, digital manager, Super-Pharm Polska; Anna Pilip, kierownik ds. PR i komunikacji digital, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris;

17.40 KOKTAJL

* Organizator zastrzega sobie możliwość modyfikacji programu Forum.  

KARTY WSTĘPU

Producenci i dostawcy usług:

rejestracja do 30.08.2016 ....................................................... 1 490 zł
rejestracja do 31.08.2016 do 11.10.2016 .............................. 1 890 zł
do podanych cen należy dodać VAT



ZOSTAŃ OFICJALNYM PARTNEREM FORUM I KORZYSTAJ Z BIZNESOWYCH MOŻLIWOŚCI

FORUM BRANŻY KOSMETYCZNEJ TO:


DLACZEGO WARTO Z NAMI WSPÓŁPRACOWAĆ?

Dotrzesz ze swoją ofertą do ściśle wyselekcjonowanej grupy odbiorczej

Nawiążesz bezpośrednie kontakty z osobami decydującymi o zakupach oferty kosmetycznej do sieci sklepów

Poprzez udział w konferencji i prezentację produktów podniesiesz prestiż swojej firmy i marki

Lepiej poznasz branżę i potrzeby Twoich partnerów handlowych

Zdobędziesz nowych klientów


KONTAKT DLA SPONSORÓW I WYSTAWCÓW


ORGANIZATORZY

LOKALIZACJA

Marriott Hotel*****

Aleje Jerozolimskie 65,
00-697 Warszawa
 

REFERENCJE