REKORDOWA LICZBA GOSCI I WYSTAWCÓW NA VI FORUM BRANZY KOSMETYCZNEJ

Ponad 450 menedżerów reprezentujących firmy kosmetyczne, handel i usługi wzięło udział w VI Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 2 października 2018 r. w Warszawie. Forum na stałe wpisało się w kalendarz najważniejszych biznesowych spotkań poświęconych rynkowi kosmetycznemu. Jedyne w pełni branżowe, którego najważniejszym celem jest łączenie ze sobą partnerów działających w biznesie kosmetycznym. Forum organizowane jest przez wydawcę „Wiadomości Kosmetycznych” – czołowego magazynu na rynku prasy B2B poświęconego rynkowi kosmetycznemu.


Wyjątkowa formuła Forum Branży Kosmetycznej, na którą składają się wykłady, dyskusje panelowe, indywidualne spotkania biznesowe oraz targi top produktów, idealnie się sprawdza i owocuje dynamicznym rozwojem projektu. W tym roku w wydarzeniu wzięło udział ponad 450 osób związanych z biznesem kosmetycznym z Polski i z zagranicy. Po raz pierwszy program Forum powstawał przy współpracy z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego – organizacją zrzeszającą ponad 170 firm związanych z branżą kosmetyczną i działającą na rzecz jej rozwoju. Patronem wydarzenia była także Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)— odpowiedzialna za rządowy projekt promocji polskich marek kosmetycznych na rynkach zagranicznych.


Konferencja cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko wśród producentów, ale i menedżerów reprezentujących sieci handlowe. W VI Forum Branży Kosmetycznej uczestniczyli przedstawiciele czołowych sieci drogeryjnych, perfumeryjnych, aptecznych, sklepów wolnocłowych, sieci dyskontów, super- i hipermarketów, a nawet stacji paliw działających w Polsce. Z ofertą producentów zapoznali się menedżerowie – prezesi, dyrektorzy działu zakupów, category managerowie m.in. z firm: Douglas Polska, Hebe, Drogerie Natura, Kontigo, Super -Pharm, Blue Stop, Drogerie Jasmin, Drogerie Koliber, Drogerie Laboo, Drogerie Noel, DP— Drogerie Polskie, Kosmeteria – Eksperci Urody, Drogerie Sekret Urody, Polska Siec Drogerii Vica, Legardere Duty Free (Aelia Polska, Relay, Inmedio,World of Beauty & Art), Baltona, Cefarm Apteki (Farmacol), Cosmedica Drogeria i Apteka, DOZ Dbam o Zdrowie, Dr Max, Euro-Apteka, Gemini Apteki, Hebe Apteki, Ziko, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Lewiatan, Lidl, Lotos.

Nie zabrakło reprezentantów perfumerii i drogerii internetowych, takich jak Perfumesco czy SuperKoszyk.pl, a także hurtowni i firm dystrybucyjnych, m.in.: Błysk, Davi, Grupa Delko, Grupa Południe, Navo Orbico, PGD Polska, Sonia, An-Mar, Mini-Max Agencji Promocyjno-Handlowa, Temido Dystrybutor Kosmetyków.


Forum Branży Kosmetycznej nabiera coraz bardziej miedzynarodowego charakteru. Polscy producenci mieli okazję nawiązać kontakty z menedżerami reprezentującymi Alibaba Group, którzy wprowadzają europejskie marki na tę największą platformę e-commerce działającą w Chinach. Do Warszawy przylecieli również przedstawiciele Fozzy Group – jednego z największych ukraińskich detalistów, rozwijającego m.in. sieć drogerii połączonych z aptekami oraz hiper- i supermarketów, którzy poszukiwali w Polsce dostawców kosmetyków, produktów do higieny oraz chemii gospodarczej.


Blisko 50 firm przyjęło tytuł Partnera VI Forum Branży Kosmetycznej i zaprezentowało swoje marki i produkty na stoiskach, które odwiedzili menedżerowie zarządzający sieciami handlowymi oraz odpowiedzialni za zamówienia asortymentowe. Rozmowy pomiędzy dostawcami i handlem odbywały się podczas aranżowanych, indywidualnych spotkań, a także kontynuowane były na stoiskach marek. Partnerami strategicznymi VI Forum Branży Kosmetycznej były firmy Bech Packaging oraz ZenCard. Partnerem merytorycznym – firma doradcza PwC. Tytuł Partnera przyjęły firmy: 4MPower, Ados Cosmetics, ANS Concept, APS import-export, Aruba, Baterie Centrum, Carmex, Ceneo.pl, DAVI, Dentek, Dermaglin, DuPont, Ecountour Brushfactory, Efektima, Elevita, Eurus, Foreo, Gigafarm, GS1, Herbatint, Laboratorium Kosmetyczne Floslek, LD Stels, Luba, Merkury, Mia Calnea, New Anna Cosmetics, Nitai, Ocean Trade, One Dolar Group, Pollena-Ewa, Raben, Slavica, SSI Schäfer, Sunew Med, Swit Pharma, Tulea, V.Laboratories, Verona Products Professional, Wellness Dystrybucja, Willcare Group.

Wykłady w części konferencyjnej Forum Branży Kosmetycznej poprowadzili eksperci specjalizujący się w swoich dziedzinach. „Jak komunikować się i budować markę wśród pokolenia connect – stale podłączonych do sieci?”, „Trendy na rynku kosmetycznym. Jakie zjawiska i zwyczaje zakupowe konsumentów będą kształtować przyszłość rynku?” – to przykłady prelekcji opracowanych przez firmy doradcze PwC i Nielsen. Wszystkie prezentacje zaprezentowane podczas Forum zostały przygotowane specjalnie na potrzeby tego wydarzenia. Przewodnim tematem konferencji były relacje na linii konsument-producent-dystrybutor-handel wynikające ze zmieniających się trendów oraz rozwoju e-commerce. „Cała prawda o kosmetykach – wspólna odpowiedzialność przemysłu, handlu i influencerów za wybory konsumentów”, „Wyzwania dla producentów, dystrybutorów i handlu w sektorze kosmetycznym w dobie rewolucji technologicznej i zmieniających się oczekiwań konsumentów” – to tytuły debat, które odbiły się szerokim echem wśród uczestników spotkania.


Relację na żywo z Forum można przeczytać na portalu: www.wiadomoscikosmetyczne.pl
Zobacz fotorelację z edycji 2018



RAMOWY PROGRAM FORUM



8:30 REJESTRACJA

9:00 ROZPOCZĘCIE FORUM


MARTA MARCZAK

Dyrektor Zespołu Strategii Marki, PWC


9:10-9:25 Generacja C. Jak komunikować się i budować markę wśród pokolenia connect – stale podłączonych do sieci.

Pokolenie C – czyli kto? Gdzie, jak i o czym rozmawiać z młodymi konsumentami? Czym dla młodych jest uroda, pielęgnacja, makijaż? Czy widzą to inaczej niż poprzednie pokolenia? Dlaczego tak się dzieje i co to oznacza dla marek? W swojej prezentacji opowiem Państwu o aktualnych wyzwaniach komunikacyjnych z perspektywy marek.

ALEKSANDER CIEPIELA


Dyrektor w Ponte Limited


CHEN YU

Dyrektor w Ponte Limited


9.25-9.45 Jak sprzedawać kosmetyki przez kanał cross border e-commerce w Chinach? Potencjał chińskiego rynku, szanse i zagrożenia dla polskich marek, zasady współpracy z Alibaba.com.

Czy wiesz, że możesz legalnie i bez konieczności rejestracji produktów oraz przeprowadzania testów na zwierzętach sprzedawać swoje kosmetyki w Chinach? Możesz też mieć swój własny firmowy sklep na platformie Tmall.hk – platformie będącej częścią jednego z największych przedsiębiorstw e-commerce na świecie – Alibaba Group. Opowiemy o specyfice rynku chińskiego i przybliżymy jak zbudować bezpieczną i stabilną dystrybucję w Chinach przy użyciu narzędzi cross-border e-commerce.

ROBERT ZAWADZKI

Zastępca Dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej PAIH


9.45-10.00 Polskie kosmetyki marką eksportową – formy wsparcia i promocji dla polskich producentów na rynkach zagranicznych.

Prezentacja dotyczy narzędzi wsparcia oferowanych przez PAIH S.A. dla polskich firm planujących ekspansję zagraniczną oraz aktywnych eksporterów poszukujących nowych rynków zbytu i partnerów zagranicznych. Przedstawię najbliższe planowane działanie. Liczę na aktywność uczestników – poznanie aktualnych oczekiwań polskich firm i znalezienie pomysłów na ich spełnienie. Zależy nam na dopasowaniu naszych narzędzi do potrzeb polskich firm, a nie na tworzeniu działań oderwanych od rzeczywistości rynkowej.


10:00-11:00 BIZNES MIXER, PRZERWA KAWOWA


MAGDALENA PIWKOWSKA

Senior Client Consultant, Nielsen Polska


11.00-11.20 Trendy na rynku kosmetycznym. Jakie zjawiska i zwyczaje zakupowe konsumentów będą kształtować przyszłość rynku?

Wyniki branży kosmetycznej są pozytywne, ekonomiczne nastroje polskich konsumentów rosną, sytuacja gospodarcza sprzyja zakupom. Oprócz jednak twardych wskaźników branżą sterują także miękkie trendy i zjawiska społeczne. A w świecie szybkiej zmiany wygrywa ten, kto odpowie na nie najszybciej. Przyglądając się radykalnym konsumentom, wizjonerskim markom i ekstremalnym zjawiskom, zastanówmy się czy mogą one wyznaczać kierunki dla branży i jak przetłumaczyć je na mainstreamowy rynek.

JOANNA STOPYRA

Właścicielka Beauty PR & Marketing to Women


11.20-11.40 Womenpower – gospodarcza, społeczna i ekonomiczna siła kobiet.

Na naszych oczach zachodzą zmiany społeczno – kulturowe, w wyniku których kształtuje się nowa gospodarka. Gospodarka, w której wiodącym trendem jest WOMENOMICS – wpływ kobieta na jej kondycję. W swojej prezentacji omówię psychologiczny wymiar współczesnej kobiety i kobiecości oraz jego konsekwencje dla marek. Przedstawię też aktywności, których zastosowanie może pomóc markom beauty wyjść naprzeciw klientkom i trafić zarówno do ich serc jak i portfeli.

GRZEGORZ NAWROT

Kierownik Działu Projektowego, Bech Packaging


11.40-12.00 Opakowanie a wyjątkowość marki – personalizacja w produkcji opakowań kosmetyków.

Czy kształt opakowania ma znaczenie? Jeśli tak, to jakie? Jak personalizować produkt w kontekście rynku mass-marketowego? Czy to ma sens? Jak będą wyglądały opakowania w przyszłości?


12:00-13:00 BIZNES MIXER, PRZERWA KAWOWA


BLANKA CHMURZYŃSKA-BROWN

Dyrektor Generalny, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego


13.00-13.20 Mity kosmetyczne a legislacja sektorowa – ich wpływ na przemysł i bezpieczeństwo konsumentów

Retailerzy, pod wpływem konsumentów informowanych i „sterowanych” również wypowiedziami influencerów i blogerów, przejmują rolę regulatora. Sytuację potęgują zachowania samego przemysłu stosującego nagminnie deklaracje „free from”. Takie zachowanie ze strony wszystkich uczestników rynku tworzy sytuację, gdzie obowiązujące prawo i listy składników są ignorowane przez uczestników rynku. W gronie wszystkich interesariuszy mających wpływ na wybory konsumenta będziemy dyskutować o wynikającej z tego odpowiedzialności.

dr hab. MARCIN NAPIÓRKOWSKI

Semiotyk kultury, Wykładowca w Instytucie Kultury Polskiej UW


13.20-13.40 Mity konsumenckie. Czy i jak z nimi walczyć?

Motywowane strachem błędne wyobrażenia o produktach, składnikach czy procedurach potrafią przekreślić lata budowania marki i miliony zainwestowane w rozwój. Dlatego współpracując z różnymi organizacjami często spotykam się z prośbą o pomoc w obalaniu mitów. Podczas swojego wykładu postaram się pokazać, dlaczego takie podejście jest niewystarczające. Konsumenckie mitologie są jak hydra – w miejsce każdej obalonej teorii spiskowej pojawiają się dwie nowe. Jedynym sposobem na trwałe zwycięstwo jest budowa wokół naszych działań pozytywnej mitologii opartej na wartościach – szczerości, wyrozumiałości dla obaw konsumentów, ale też szacunku dla nauki i komunikacji opartej na faktach, a nie na uleganiu emocjom. Nie wystarczy obalać mity. Trzeba je poznać, zrozumieć ich podłoże i działać u źródła.

DEBATA

Cała prawda o kosmetykach – wspólna odpowiedzialność przemysłu, handlu i influencerów za wybory konsumentów


13.40-14.40 Cała prawda o kosmetykach – wspólna odpowiedzialność przemysłu, handlu i influencerów za wybory konsumentów.

Retailerzy, pod wpływem konsumentów informowanych i „sterowanych” również wypowiedziami influencerów i blogerów, przejmują rolę regulatora. Sytuację potęgują zachowania samego przemysłu stosującego nagminnie deklaracje „free from”. Takie zachowanie ze strony wszystkich uczestników rynku tworzy sytuację, gdzie obowiązujące prawo i listy składników są ignorowane przez uczestników rynku. Taka sytuacja zagraża bezpieczeństwu konsumenta.

Z udziałem: Anita Bachowska-Pęczak, Chemik, Twórczyni bloga „Sroka o”; Anna Frydrych, Kierownik ds. Naukowych i Legislacyjnych, Orkla Care; Anna Luks, Marketing Manager, Eurus; dr Marcin Napiórkowski, Semiotyk Kultury, Wykładowca w Instytucie Kultury Polskiej UW; Magdalena Piwkowska, Senior Client Consultant, Nielsen Polska; dr n. med. inż. Katarzyna Pytkowska, Rektor Wyższej Szkoły Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia; Leszek Szwajcowski, Wiceprezes Zarządu sieci DP Drogerie Polskie; Katarzyna Wyszyńska, Digital Marketing Manager, Super-Pharm Poland
Moderatorzy: Blanka Chmurzyńska-Brown, Dyrektor Generalny, Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego; Katarzyna Bochner-Boguta, Redaktor Naczelna, „Wiadomości Kosmetyczne


14:40-15:40 LUNCH, BIZNES MIXER


MICHAŁ WOJEWODA

Dyrektor Operacyjny Instytutu Biznesu Rodzinnego


15.40-16.00 Sukcesja w branży kosmetycznej. Czym jest zmiana pokoleniowa biznesu rodzinnego i jak ją przeprowadzić?

Firmy rodzinne są wszędzie dookoła nas, poczynając od lokalnych sklepików, poprzez średnie przedsiębiorstwa, które stanowią podstawę polskiej gospodarki, aż po krajowych czempionów znanych na rynkach globalnych, jak Inglot, Oceanic czy dr Irena Eris. Aby odnieść sukces, zarówno w rozwoju firmy, jak i rodziny, firma rodzinna musi sprostać dwóm różnym, ale zależnym od siebie wyzwaniom: osiągnięcia dobrych wyników biznesowych i dotrzymania obietnicy zachowania własności firmy w rękach rodziny. I o tym drugim wyzwaniu opowiem podczas mojej prezentacji.

JAROSŁAW SYGITOWICZ

Współzałożyciel i CMO w ZenCard


16.00-16.15 Technologia lojalnościowa w służbie branży kosmetycznej.

Żadna firma nie może istnieć bez klientów. Klienci zostali przyzwyczajeni do wyjątkowego traktowania. Lubią być zauważani, rozpoznawani, doceniani i nagradzani za zakupy, oczekując konkretnych benefitów. Istnieje szereg działań, które pomagają stworzyć dobrą więź z odbiorcami. I to jest właśnie zadanie ZenCard. Najlepsi są jednak klienci, którzy nawiązali z przedsiębiorstwem pewnego rodzaju relację – stają się lojalni.

MARTA SZYMBORSKA

Menedżer ds. Komunikacji, PR i CSR, GS1 Polska


16.15-16.30 Rozwiązywanie kryzysów wizerunkowych marek kosmetycznych dzięki możliwościom śledzenia produktów w łańcuchu dostaw.

W czasach, gdy dziedzictwo niematerialne firmy – marka, stanowi 85 proc. jej całkowitej wartości, kryzys wizerunkowy, spowodowany wprowadzeniem na rynek produktu niepełnowartościowego czy też zagrażającego zdrowiu konsumentów, może w znacznym stopniu obniżyć zaufanie do producenta, w efekcie negatywnie wpływając na sprzedaż i wycenę marki. Podczas prezentacji dowiedzą się Państwo, jak skutecznie śledzić produkty i sprawnie wycofywać je z rynku, gdy zajdzie taka potrzeba oraz co zrobić, gdy „mleko się wyleje”.

JAKUB WIKA

Logistic Consultant Business Development Automation, SSI Schäfer Polska


16.30-16.40 Czy w magazynie muszą pracować ludzie?

Czy często zadajecie sobie Państwo pytanie jak znaleźć nowych pracowników do magazynu? Dlaczego tak często odchodzą z pracy? Kiedy przestaną rosnąć koszty pracy? Jak podnieść wydajność magazynu bez zatrudniania nowych pracowników? Jak wyeliminować błędy? Odpowiedzią może być magazyn w którym „prawie” nie ma pracowników. Ale czy to w ogóle możliwe?

DEBATA


16.40-17.40 Wyzwania dla producentów, dystrybutorów i handlu w sektorze kosmetycznym w dobie rewolucji technologicznej i zmieniających się oczekiwań konsumentów.

W ciągu ostatnich kilkunastu lat rzeczywistość, która tworzy otoczenie biznesowe firm działających na polskim rynku zmieniła się diametralnie. Nowoczesne aplikacje kreują „nowego” konsumenta. Zmieniają relacje firm z ich klientami, wpływają na potrzeby i oczekiwania konsumentów i przyspieszają ogólną transformację cyfrową. Zarówno producenci, jak i sprzedawcy muszą wchodzić w wielopłaszczyznowe i bliskie relacje z konsumentami. Ci z kolei przechodzą między różnymi kanałami sprzedaży, kierując się przede wszystkim wygodą. Nie są lojalni, szybko się nudzą, chcą nowych bodźców i nowych produktów. Śmiało wyrażają swoje opinie o produktach, markach, firmach, usługach. Są krytyczni i świetnie zorientowani w tym, co marki kosmetyczne oferują na całym świecie. Mają aspiracje do bycia eko, wege i natural. Jak za nimi nadążyć? Czy kluczem jest błyskawiczne spełnianie ich potrzeb, podsuwanie im ciągle nowych produktów, spersonalizowana oferta? A może dobra cena i głębokie promocje? Jak za tymi potrzebami mają nadążyć dystrybutorzy i handel w obliczu drastycznie skróconego cyklu życia produktów, napływu nowych marek i produktów, nasilających się problemów z logistyką oraz pozyskaniem i wyszkoleniem pracowników?

Z udziałem: Andrzej Bekierski, Business Development Manager, Raben Logistics Polska; Marek Kalinowski, Dyrektor Sprzedaży, Elevita Poland; Marta Marczak, Dyrektor Zespołu Strategii Marki PwC; Grzegorz Nawrot, Projektant Wzornictwa Przemysłowego, Bech Packaging; Marcin Niemirowicz , Zastępca Dyrektora Generalnego, Merkury SA; Krzysztof Sobczuk, Członek Zarządu, drogerie Jasmin; Arkadiusz Szczepaniak, Wiceprezes Zarządu, drogerie Natura; Jarosław Sygitowicz, Współzałożyciel i CMO ZenCard
Moderatorzy: Katarzyna Bochner-Boguta, Redaktor Naczelna, „Wiadomości Kosmetyczne”, Łukasz Barbacki, Ekspert Rynku Kosmetycznego, Barbacki Consulting



17:40 KOLACJA | LOTERIA WIZYTÓWKOWA | KONCERT


 

PRELEGENCI I PANELIŚCI




Anita
Bachowska-Pęczak


Chemik, Twórczyni bloga „Sroka o”

Z wykształcenia chemik. Składami kosmetyków interesuje się od kilkunastu lat. Od kilku lat skupia się zwłaszcza na kosmetykach dla dzieci. Tworzy własne receptury kosmetyczne, niektórymi z nich dzieli się na swoim blogu „Sroka o”, na którym opisuje i testuje kosmetyki. Kocha książki. Na co dzień jest mamą dwójki dzieci.


Andrzej
Bekierski


Business Development Manager,
Raben Logistics Polska

W Rabenie pracuję od 10 lat. Pierwsze cztery zajmowałem się powstaniem nowego oddziału w Opolu gdzie byłem odpowiedzialny za stworzenie struktur biurowych, sprzedażowych oraz części transportowo magazynowej a także, co w tamtym momencie było najważniejsze, pozyskaniem nowego biznesu. Po tym okresie objąłem opiekę nad lokalnym działem sprzedaży w Oddziale w Gliwicach. Następnie pracowałem na stanowisku Key Account Managera w dystrybucji międzynarodowej. Obecnie w Centrali Raben Logistics Polska odpowiadam za rozwój logistyki kontraktowej.


Blanka
Chmurzyńska-Brown


Dyrektor Generalny,
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego

Jako dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego przez ostatnich 16 lat stworzyła jedną z najlepszych organizacji branżowych w kraju. Buduje strategię oraz odpowiada za rozwój Kosmetycznych.pl, zarówno w kraju, jak i w Unii Europejskiej poprzez szereg działań: od rzecznictwa na poziomie najwyższych szczebli administracji rządowej poprzez integrację ludzi branży. Jeśli polski sektor kosmetycznych jest widzialny, rozpoznawany i postrzegany jako ważny i odpowiedzialny partner – to również jej osobista zasługa. Jako członkini Zarządu Cosmetics Europe odpowiada za tworzenie strategii również tej europejskiej organizacji. Prezes Fundacji Piękniejsze Życie – części globalnego projektu „Look Good… Feel Better”, która pomaga kobietom walczyć z wizualnymi skutkami choroby nowotworowej. Absolwentka dziennikarstwa oraz nauk politycznych.


Aleksander
Ciepiela


Director,
Ponte Limited

Od prawie 6 lat mieszkam w Chinach i w Hong Kongu. Ukończyłem studia magisterskie e-commerce na Hong Kong University, nauczyłem się dobrze mówić po chińsku i otworzyłem firmę. Zajmuję się sprzedażą i dystrybucją kosmetyków w Chinach i od niedawna posiadam status oficjalnego partnera firmy Alibaba. Udało mi się poznać zasady działania bardzo złożonego rynku chińskiego i odnaleźć się wprowadzając nowe bezpieczne i przewidywalne metody dystrybucji w oparciu o innowacyjne rozwiązania. Co roku, wspólnie z partnerami z Chin podwajamy wartość obrotu kosmetyków w naszej firmie i z sukcesem się rozwijamy.

 

Anna
Frydrych


Kierownik ds. Naukowych i Legislacyjnych,
Orkla Care

Z branżą kosmetyczną związana od ponad 10 lat. Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, Studiów Podyplomowych „Chemia Kosmetyczna” Politechniki Warszawskiej oraz Studiów Podyplomowych z zakresu mikrobiologii na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczka polskich i zagranicznych kursów toksykologicznych i oceny bezpieczeństwa kosmetyków. Wieloletni wykładowca Studiów Podyplomowych z zakresu chemii kosmetycznej. Aktywny ekspert Grup Roboczych Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, wyróżniona nagrodą za działania dla dobra i integracji branży kosmetycznej. Obecnie odpowiedzialna za badania i bezpieczeństwo produktu, zaangażowana w budowanie strategii surowcowej oraz wdrażanie odpowiedzialnej komunikacji marketingowej w polskim oddziale międzynarodowej korporacji.


Marek
Kalinowski


Dyrektor Sprzedaży,
Elevita Poland

Absolwent SGH i ESC Toulouse Francja oraz Programu Canadian Executive MBA na University of Montreal. Związany z branżą kosmetyczną i farmaceutyczną od ponad 20 lat.Doświadczenie zawodowe zdobywał na rynku polskim i zagranicą w firmach L’Oréal, Novartis i Polpharma. Posiada długoletnie doświadczenie zakresu zarządzania sprzedażą, marketingiem operacyjnym i trategicznym. Uczestniczył w lansowaniach licznych marek kosmetycznych i farmaceutycznych OTC na poziomie europejskim i lokalnym.


Anna
Luks


Marketing Manager,
Natura Siberica, Eurus

Marketing manager firmy Eurus sp. z o.o. – importera marek Natura Siberica, Organic Shop, Babuszka Agafia, Dr. Konopka's, Petal Fresh, MediHeal. Z szeroko pojętym marketingiem związana od prawie 20 lat, w tym ostatnie 8 to już pełna koncentracja na marketingu kosmetycznym. Pracowała dla takich marek jak NIVEA, GOSH Copenhagen, Lumene, Montagne Jeunesse, Swiss Image. Wierzy w mądrość konsumentów i w prawdę o markach. Jest marketerem – architektem, tworzy mosty łączące świat konsumenta i marek. Prywatnie mama dwójki dzieci, które otwierają jej głowę na potrzeby młodego pokolenia. Czujna, twórcza, otwarta na nowe, bo marketing to nieustająca podróż, przy odrobinie szczęścia z konsumentami na pokładzie.

Marketing manager firmy Eurus sp. z o.o. – importera marek Natura Siberica, Organic Shop, Babuszka Agafia, Dr. Konopka's, Petal Fresh, MediHeal. Z szeroko pojętym marketingiem związana od prawie 20 lat, w tym ostatnie 8 to już pełna koncentracja na marketingu kosmetycznym. Pracowała dla takich marek jak NIVEA, GOSH Copenhagen, Lumene, Montagne Jeunesse, Swiss Image. Wierzy w mądrość konsumentów i w prawdę o markach. Jest marketerem – architektem, tworzy mosty łączące świat konsumenta i marek. Prywatnie mama dwójki dzieci, które otwierają jej głowę na potrzeby młodego pokolenia. Czujna, twórcza, otwarta na nowe, bo marketing to nieustająca podróż, przy odrobinie szczęścia z konsumentami na pokładzie.


Marta
Marczak


Dyrektor Zespołu Strategii Marki, PwC

Marta Marczak z wykształcenia socjolog, od 15 lat strateg marketingowy. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Autorka strategii pozycjonowania oraz innowacji produktowych dla wielu wiodących marek w sektorze FMCG. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako Brand Manager w firmie spożywczej, następnie jako strateg i partner w Stratosferze, obecnie w PwC odpowiada za Zespół Strategii Marki.

 

dr hab. Marcin
Napiórkowski


Semiotyk kultury, Wykładowca w Instytucie Kultury Polskiej UW

Badam mity. Czasem pomagam tworzyć nowe. Wykładam w Instytucie Kultury Polskiej UW. Interesują mnie mity konsumenckie, legendy miejskie, teorie spiskowe i pseudonaukowe. Pisuję regularnie w „Tygodniku Powszechnym”, a czasami też w innych miejscach. Dotychczas udało mi się napisać trzy książki: Mitologia współczesna, Władza wyobraźni i Powstanie umarłych(nominowana do Złotej Róży dla najlepszej książki popularnonaukowej, Nagrody im. Długosza oraz Nagrody Historycznej im. Kazimierza Moczarskiego). Pracuję nad czwartą, poświęconą mitologiom współczesnego kapitalizmu. Ciekawymi odkryciami dzielę się na blogu mitologiawspolczesna.pl


Grzegorz
Nawrot


Kierownik Działu Projektowego, Bech Packaging

Doktor sztuk projektowych, projektant wzornictwa przemysłowego, adiunkt na Kierunku Wzornictwo Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, wynalazca.


Marcin
Niemirowicz


Zastępca Dyrektora Generalnego,
Merkury SA

Absolwent Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego. Przez 16 lat zdobywał doświadczenie w międzynarodowych bankach i instytucjach finansowych. Manager o ekonomicznym spojrzeniu na biznes. Miłośnik nowoczesnych technologii i systemów zarządzania jakością. Certyfikowany Green Belt Six Sigma, w pracy zawodowej łączy podstawy wiedzy teoretycznej z doświadczeniem sprzedażowym i pasją do analiz. W Merkury S.A. (importer i dystrybutor produktów OTC i FMCG, kosmetyków i zdrowej żywności), odpowiedzialny min. za rozwój sprzedaży naturalnych kosmetyków w rynku hurtowni i sieci aptecznych. Rozwija działania sprzedażowe w zakresie e-commerce oraz nowoczesnych narzędzi komunikacji B2B. Z poziomu zarządczego nadzoruje obszary usprawniania procesów.


Magdalena
Piwkowska


Senior Client Consultant,
Nielsen Polska

W Nielsenie od 10 lat, gdzie zajmuje się analizą rynku FMCG. W ostatnich latach jest skupiona na kategoriach kosmetyczno-chemicznych. Miłośniczka trendhuntingu. Absolwentka Wydziału Nauk Historycznych i Społecznych UKSW w Warszawie.

 

dr n. med. inż. Katarzyna
Pytkowska


Rektor Wyższej Szkoły Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia

Krzysztof
Sobczuk


Członek Zarządu,
drogerie Jasmin

Od 16 lat związany jestem ze sprzedażą oraz marketingiem w handlu detalicznym, dystrybucyjnym a obecnie również e-commerce. Sam początek to sieć handlowa EKO, dla mnie to szkoła budowania właściwych relacji, przedsiębiorczości oraz wielkich odkryć, że zazwyczaj najlepsza droga do sukcesu prowadzi przez proste rozwiązania. Pracując w dziele operacyjnym, marketingu a później zarządzając nimi, miałem wyjątkową możliwość kreowania lub uczestniczenia w projektach, które zmieniały sieć zwiększając efektywność sprzedaży, optymalizując asortyment i koszty, wprowadzając innowacyjne projekty marketingowe. Obecnie zarządzam siecią Drogerii Jasmin, w której wspólnie z grupą niesamowitych ludzi tworzymy nowoczesny handel oparty o relacje oraz mocne tradycyjne podstawy. Równolegle jako dyrektor marketingu PGD Polska odpowiadam za projekty e-commerce B2B oraz B2C. To połączenie umożliwia wykorzystanie technologii, wiedzy o trendach rynkowych oraz konsumencie do wielokierunkowego rozwoju sprzedaży, skracając dystans pomiędzy handlem w sieci a fizycznym sklepem.


Joanna
Stopyra-Fiedorowicz


Właścicielka,
Beauty Management PR & Marketing to Women

Wspiera kobiety w zarządzaniu ich reputacją w otoczeniu biznesowym poprzez strategiczne działania Personal PR. Doradza firmom, jak efektywnie wykorzystać i rozwijać potencjał kobiet w ich strukturach. Wspiera marki w komunikacji kierowanej do kobiet, które odpowiadają za ponad 80 proc. decyzji zakupowych w gospodarstwie domowym. Z wykształcenia jest psychologiem społecznym.


Jarosław
Sygitowicz


Współzałożyciel i CMO,
ZenCard

Od 17 lat w branży IT oraz nowych technologii, a od ponad 13 lat związany z bankowością.

Jako Project Manager był zaangażowany w projekty archiwizacji systemów transakcyjnych (Flexcube w CitiBank, Rocket w PEKAO oraz Zorba w PKO Banku Polskim), a ponadto pracował nad usprawnieniami procesów biznesowych poprzez wdrażanie platform BPM/ECM firmy (EMC Documentum).

W 2010 roku założył oraz zarządzał spółką Smartupz, która dostarczała swój produkt m.in. na rynek bankowy – Discourse Client Engagement, czyli wirtualny oddział banku na Facebooku. Smartupz został sprzedany w całości do Austriackiego holdingu New Frontier Group w 2013 roku. W tym samym roku Jarek został współzałożycielem ZenCard.

 

Arkadiusz
Szczepaniak


Wiceprezes Zarządu,
drogerie Natura

Ukończył Uniwersytet Zielonogórski oraz Delft University of Technology w Holandii. Swoją karierę rozpoczynał w Banku PKO. Od blisko 11 lat związany jest z grupą kapitałową Pelion Healthcare Group. Pracował w CEPD NV i DOZ S.A., a od 3,5 roku pełni obowiązki Prezesa Natura Sp. z o.o. Posiada wszechstronną wiedzę w obszarze finansów: planowania, oceny inwestycji, due dilligence, controlingu oraz budowy strategii przedsiębiorstwa.


Leszek
Szwajcowski


Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy,
DP Drogerie Polskie

Pomimo wykształcenia muzycznego, od 25 lat zawodowo związany z branżą kosmetyczną. W dobyte doświadczenie w firmach Rossmann i PZ Cussons zaowocowało pasją, którą rozwija do dnia dzisiejszego. Od 2002 r. zawodowo i emocjonalnie związany z Centrum Dystrybucji Błysk w Jastrzębiu-Zdroju. Od ponad 8 lat współtworzy i jest odpowiedzialny za rozwój franczyzowej sieci DP Drogerie Polskie.


Marta
Szymborska


Menedżer ds. Komunikacji, PR i CSR, GS1 Polska

Absolwentka filologii polskiej oraz europejskiej komunikacji społecznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła podyplomowe studium PR oraz Akademię Menedżerów CSR. Przez 11 lat zarządzała w Grupie Raben działaniami komunikacyjnymi i CSR w 11 krajach Europy, pracując w centrali na Europę firmy. Odpowiadała za stworzenie, wdrożenie i realizację strategii PR, CSR i zaangażowania społecznego. Od 2017 roku jest odpowiedzialna za działania komunikacyjne i CSR w organizacji GS1, która swoje oddziały posiada w 112 krajach na świecie. Kiedyś kreowała działania na Europę, dziś realizuje światową strategię. Prowadzi zajęcia z zakresu CSR na studiach podyplomowych m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu czy w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Autorka ponad 200 publikacji na temat społecznej odpowiedzialności biznesu.


Jakub
Wika


Logistic Consultant Business Development Automation,
SSI Schäfer Polska

Ukończył studia kierunkowe na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego w Katedrze Logistyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach handlowych w branżach kosmetycznych (L’Oréal Polska), farmaceutycznych (ORFE), auto motive (JC Auto, Inter Cars S.A.) oraz IT AGD/RTV (Action S.A.). Był szefem projektu budowy oraz organizacji centrum logistycznego firmy JC Auto, wdrażał rozwiązania automatyki magazynowej w kilku magazynach. Obecnie dzieli się swoim doświadczeniem i przekonuje klientów do rozwiązań automatycznych jako pracownik SSI Schäfer. Od listopada 2012 r. wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu na Wydziale Finansów i Zarządzania w Bydgoszczy.

 

Michał
Wojewoda


Dyrektor Operacyjny,
Instytut Biznesu Rodzinnego

Dyrektor Operacyjny Instytutu Biznesu Rodzinnego. Opracowuje i realizuje strategię Instytutu, zarządzając zespołem pracowników, partnerów oraz ekspertów, zaprzyjaźnionych z placówką. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, autor jednej z pierwszych w Polsce prac dyplomowych w tematyce ładu rodzinnego i konstytucji firm rodzinnych. Od 2011 roku zajmuje się budowaniem strategii rozwoju dla firm rodzinnych opartych na wartościach. Pracował w projekcie „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”, którego celem było wypracowanie metodyki i narzędzi wspierających proces przeprowadzania sukcesji. Prelegent, moderator, trener autor publikacji o tematyce przedsiębiorczości rodzinnej, głównie w temacie strategii i ładu rodzinnego.


Katarzyna
Wyszyńska


Digital Marketing Manager
Super-Pharm Poland

Z wykształcenia psycholog. Od ponad 15 lat zajmuje się komunikacją marketingową i marketingiem online. Doświadczenie zawodowe zdobywała w kluczowych firmach internetowych Onet.pl, Merlin.pl, retail: Super‑Pharm, a także współpracowała z instytucjami kultury. Posiada wieloletnie doświadczenie planowaniu i realizacji kampanii reklamowych offline i online, wdrażaniu strategii obecności marki w social mediach, prowadzeniu kampanii wprowadzających nowe produkty na rynek, a także w prowadzeniu projektów PR i e‑PR. Zafascynowana rozwojem video i nieszablonowych rozwiązań w obszarze content marketingu.


Chen
Yu


Director,
Ponte Limited

Od 5 lat mieszkam w Hong Kongu, ukończyłem studia magisterskie e-commerce na Hong Kong University i w tym roku kończę studia doktoranckie z logistyki na tym samym uniwersytecie. Przed przyjazdem do Hong Kongu pracowałem przez 3 lata w Hangzhou dla Alibaba Group. Byłem odpowiedzialny za marketing oraz zarządzane sprzedażą i projektami na platformach do sprzedaży detalicznej należących do Aliabab Group. W tej chwili sam zacząłem pracować jako partner Alibaba Group i wprowadzam nowe marki kosmetyczne z Europy na platformy internetowe w Chinach. Dzięki doświadczeniu i kontaktom stworzyłem wspólnie z partnerami z Polski nowe połączenie i nowe, bezpieczne i przewidywalne możliwości dystrybucji w Chinach.


Robert
Zawadzki


Zastępca Dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej PAIH

Z wykształcenia technolog żywności, związany przez wiele lat zawodowo z branżą spożywczą i sektorem IT, prasą branżową, handlem internetowym, webdesignem, promocją polskiej żywności w ramach działań realizowanych na rynkach zagranicznych.
Łączy doświadczenia z pracy we własnej spółce, firmach prywatnych i administracji rządowej.

Na przestrzeni ostatnich 15 lat autor ponad 100 artykułów o tematyce związanej z handlem wielkopowierzchniowym, transportem żywności, opakowaniami, działaniami w sektorze e-commerce. Obecnie pełni funkcję pełnomocnika zarządu PAIH S.A. ds. realizacji 9 branżowych programów promocji – m.in. dla sektora kosmetycznego.