Anita
Bachowska-Pęczak


Chemik, Twórczyni bloga „Sroka o”

Z wykształcenia chemik. Składami kosmetyków interesuje się od kilkunastu lat. Od kilku lat skupia się zwłaszcza na kosmetykach dla dzieci. Tworzy własne receptury kosmetyczne, niektórymi z nich dzieli się na swoim blogu „Sroka o”, na którym opisuje i testuje kosmetyki. Kocha książki. Na co dzień jest mamą dwójki dzieci.


Andrzej
Bekierski


Business Development Manager,
Raben Logistics Polska

W Rabenie pracuję od 10 lat. Pierwsze cztery zajmowałem się powstaniem nowego oddziału w Opolu gdzie byłem odpowiedzialny za stworzenie struktur biurowych, sprzedażowych oraz części transportowo magazynowej a także, co w tamtym momencie było najważniejsze, pozyskaniem nowego biznesu. Po tym okresie objąłem opiekę nad lokalnym działem sprzedaży w Oddziale w Gliwicach. Następnie  pracowałem na stanowisku Key Account Managera w dystrybucji międzynarodowej. Obecnie w Centrali Raben Logistics Polska odpowiadam za rozwój logistyki kontraktowej.


Blanka
Chmurzyńska-Brown


Dyrektor Generalny,
Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego

Jako dyrektor generalny Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego przez ostatnich 16 lat stworzyła jedną z najlepszych organizacji branżowych w kraju. Buduje strategię oraz odpowiada za rozwój Kosmetycznych.pl, zarówno w kraju, jak i w Unii Europejskiej poprzez szereg działań: od rzecznictwa na poziomie najwyższych szczebli administracji rządowej poprzez integrację ludzi branży. Jeśli polski sektor kosmetycznych jest widzialny, rozpoznawany i postrzegany jako ważny i odpowiedzialny partner  – to również jej osobista zasługa. Jako członkini Zarządu Cosmetics Europe odpowiada za tworzenie strategii również tej europejskiej organizacji. Prezes Fundacji Piękniejsze Życie – części globalnego projektu „Look Good… Feel Better”, która pomaga kobietom walczyć z wizualnymi skutkami choroby nowotworowej. Absolwentka dziennikarstwa oraz nauk politycznych.


Aleksander
Ciepiela


Director,
Ponte Limited

Od prawie 6 lat mieszkam w Chinach i w Hong Kongu. Ukończyłem studia magisterskie e-commerce na Hong Kong University, nauczyłem się dobrze mówić po chińsku i otworzyłem firmę. Zajmuję się sprzedażą i dystrybucją kosmetyków w Chinach i od niedawna posiadam status oficjalnego partnera firmy Alibaba. Udało mi się poznać zasady działania bardzo złożonego rynku chińskiego i odnaleźć się wprowadzając nowe bezpieczne i przewidywalne metody dystrybucji w oparciu o innowacyjne rozwiązania. Co roku, wspólnie z partnerami z Chin podwajamy wartość obrotu kosmetyków w naszej firmie i z sukcesem się rozwijamy.

 

Anna
Frydrych


Kierownik ds. Naukowych i Legislacyjnych,
Orkla Care

Z branżą kosmetyczną związana od ponad 10 lat. Absolwentka Wydziału Chemicznego Politechniki Warszawskiej, Studiów Podyplomowych „Chemia Kosmetyczna” Politechniki Warszawskiej oraz Studiów Podyplomowych z zakresu mikrobiologii na Uniwersytecie Warszawskim. Uczestniczka polskich i zagranicznych kursów toksykologicznych i oceny bezpieczeństwa kosmetyków. Wieloletni wykładowca Studiów Podyplomowych z zakresu chemii kosmetycznej. Aktywny ekspert Grup Roboczych Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, wyróżniona nagrodą za działania dla dobra i integracji branży kosmetycznej. Obecnie odpowiedzialna za badania i bezpieczeństwo produktu, zaangażowana w budowanie strategii surowcowej oraz wdrażanie odpowiedzialnej komunikacji marketingowej w polskim oddziale międzynarodowej korporacji.


Marek
Kalinowski


Dyrektor Sprzedaży,
Elevita Poland

Absolwent SGH i ESC Toulouse Francja oraz Programu Canadian Executive MBA na University of Montreal. Związany z branżą kosmetyczną i farmaceutyczną od ponad 20 lat.Doświadczenie zawodowe zdobywał na rynku polskim i zagranicą w firmach L’Oréal, Novartis i Polpharma. Posiada długoletnie doświadczenie zakresu zarządzania sprzedażą, marketingiem operacyjnym i trategicznym. Uczestniczył w lansowaniach licznych marek kosmetycznych i farmaceutycznych OTC na poziomie europejskim i lokalnym.


Anna
Luks


Marketing Manager,
Natura Siberica, Eurus

Marketing manager firmy Eurus sp. z o.o. – importera marek Natura Siberica, Organic Shop, Babuszka Agafia, Dr. Konopka's, Petal Fresh, MediHeal. Z szeroko pojętym marketingiem związana od prawie 20 lat, w tym ostatnie 8 to już pełna koncentracja na marketingu kosmetycznym. Pracowała dla takich marek jak NIVEA, GOSH Copenhagen, Lumene, Montagne Jeunesse, Swiss Image. Wierzy w mądrość konsumentów i w prawdę o markach. Jest marketerem – architektem, tworzy mosty łączące świat konsumenta i marek. Prywatnie mama dwójki dzieci, które otwierają jej głowę na potrzeby młodego pokolenia. Czujna, twórcza, otwarta na nowe, bo marketing to nieustająca podróż, przy odrobinie szczęścia z konsumentami na pokładzie.


Marta
Marczak


Dyrektor Zespołu Strategii Marki, PwC

Marta Marczak z wykształcenia socjolog, od 15 lat strateg marketingowy. Badając zmieniające się zjawiska kulturowe oraz potrzeby konsumentów wspiera budowanie silnych, angażujących marek. Autorka strategii pozycjonowania oraz innowacji produktowych dla wielu wiodących marek w sektorze FMCG. Doświadczenie zawodowe zdobywała jako Brand Manager w firmie spożywczej, następnie jako strateg i partner w Stratosferze, obecnie w PwC odpowiada za Zespół Strategii Marki.

 

dr hab. Marcin
Napiórkowski


Semiotyk kultury, Wykładowca w Instytucie Kultury Polskiej UW

Badam mity. Czasem pomagam tworzyć nowe. Wykładam w Instytucie Kultury Polskiej UW. Interesują mnie mity konsumenckie, legendy miejskie, teorie spiskowe i pseudonaukowe. Pisuję regularnie w „Tygodniku Powszechnym”, a czasami też w innych miejscach. Dotychczas udało mi się napisać trzy książki: Mitologia współczesna, Władza wyobraźni i Powstanie umarłych(nominowana do Złotej Róży dla najlepszej książki popularnonaukowej, Nagrody im. Długosza oraz Nagrody Historycznej im. Kazimierza Moczarskiego). Pracuję nad czwartą, poświęconą mitologiom współczesnego kapitalizmu. Ciekawymi odkryciami dzielę się na blogu mitologiawspolczesna.pl


Grzegorz
Nawrot


Kierownik Działu Projektowego, Bech Packaging

Doktor sztuk projektowych, projektant wzornictwa przemysłowego, adiunkt na Kierunku Wzornictwo Zachodniopomorskiego Uniwersytetu Technologicznego, wynalazca.


Marcin
Niemirowicz


Zastępca Dyrektora Generalnego,
Merkury SA

Absolwent Wydziału Ekonomii Uniwersytetu Warszawskiego. Przez 16 lat zdobywał doświadczenie w międzynarodowych bankach i instytucjach finansowych. Manager o ekonomicznym spojrzeniu na biznes. Miłośnik nowoczesnych technologii i systemów zarządzania jakością. Certyfikowany Green Belt Six Sigma, w pracy zawodowej łączy podstawy wiedzy teoretycznej z doświadczeniem sprzedażowym i pasją do analiz. W Merkury S.A. (importer i dystrybutor produktów OTC i FMCG, kosmetyków i zdrowej żywności), odpowiedzialny min. za rozwój sprzedaży naturalnych kosmetyków w rynku hurtowni i sieci aptecznych. Rozwija działania sprzedażowe w zakresie e-commerce oraz nowoczesnych narzędzi komunikacji B2B. Z poziomu zarządczego nadzoruje obszary usprawniania procesów.


Magdalena
Piwkowska


Senior Client Consultant,
Nielsen Polska

W Nielsenie od 10 lat, gdzie zajmuje się analizą rynku FMCG. W ostatnich latach jest skupiona na kategoriach kosmetyczno-chemicznych. Miłośniczka trendhuntingu. Absolwentka Wydziału Nauk Historycznych i Społecznych UKSW w Warszawie.

 

dr n. med. inż. Katarzyna
Pytkowska


Rektor Wyższej Szkoły Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia

Krzysztof
Sobczuk


Członek Zarządu,
drogerie Jasmin

Od 16 lat związany jestem ze sprzedażą oraz marketingiem w handlu detalicznym, dystrybucyjnym a obecnie również e-commerce. Sam początek to sieć handlowa EKO, dla mnie to szkoła budowania właściwych relacji, przedsiębiorczości oraz wielkich odkryć, że zazwyczaj najlepsza droga do sukcesu prowadzi przez proste rozwiązania. Pracując w dziele operacyjnym, marketingu a później zarządzając nimi, miałem wyjątkową możliwość kreowania lub uczestniczenia w projektach, które zmieniały sieć zwiększając efektywność sprzedaży, optymalizując asortyment i koszty, wprowadzając innowacyjne projekty marketingowe. Obecnie zarządzam siecią Drogerii Jasmin, w której wspólnie z grupą niesamowitych ludzi tworzymy nowoczesny handel oparty o relacje oraz mocne tradycyjne podstawy. Równolegle jako dyrektor marketingu PGD Polska odpowiadam za projekty e-commerce B2B oraz B2C. To połączenie umożliwia wykorzystanie technologii, wiedzy o trendach rynkowych oraz konsumencie do wielokierunkowego rozwoju sprzedaży, skracając dystans pomiędzy handlem w sieci a fizycznym sklepem.


Joanna
Stopyra-Fiedorowicz


Właścicielka,
Beauty Management PR & Marketing to Women

Wspiera kobiety w zarządzaniu ich reputacją w otoczeniu biznesowym poprzez strategiczne działania Personal PR. Doradza firmom, jak efektywnie wykorzystać i rozwijać potencjał kobiet w ich strukturach. Wspiera marki w komunikacji kierowanej do kobiet, które odpowiadają za ponad 80 proc. decyzji zakupowych w gospodarstwie domowym. Z wykształcenia jest psychologiem społecznym.


Jarosław
Sygitowicz


Współzałożyciel i CMO,
ZenCard

Od 17 lat w branży IT oraz nowych technologii, a od ponad 13 lat związany z bankowością.

Jako Project Manager był zaangażowany w projekty archiwizacji systemów transakcyjnych (Flexcube w CitiBank, Rocket w PEKAO oraz Zorba w PKO Banku Polskim), a ponadto pracował nad usprawnieniami procesów biznesowych poprzez wdrażanie platform BPM/ECM firmy (EMC Documentum).

W 2010 roku założył oraz zarządzał spółką Smartupz, która dostarczała swój produkt m.in. na rynek bankowy – Discourse Client Engagement, czyli wirtualny oddział banku na Facebooku. Smartupz został sprzedany w całości do Austriackiego holdingu New Frontier Group w 2013 roku. W tym samym roku Jarek został współzałożycielem ZenCard.

 

Arkadiusz
Szczepaniak


Wiceprezes Zarządu,
drogerie Natura

Ukończył Uniwersytet Zielonogórski oraz Delft University of Technology w Holandii. Swoją karierę rozpoczynał w Banku PKO. Od blisko 11 lat związany jest z grupą kapitałową Pelion Healthcare Group. Pracował w CEPD NV i DOZ S.A., a od 3,5 roku pełni obowiązki Prezesa Natura Sp. z o.o. Posiada wszechstronną wiedzę w obszarze finansów: planowania, oceny inwestycji, due dilligence, controlingu oraz budowy strategii przedsiębiorstwa.


Leszek
Szwajcowski


Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Handlowy,
DP Drogerie Polskie

Pomimo wykształcenia muzycznego, od 25 lat zawodowo związany z branżą kosmetyczną. W dobyte doświadczenie w firmach Rossmann i PZ Cussons zaowocowało pasją,  którą rozwija do dnia dzisiejszego. Od 2002 r. zawodowo i emocjonalnie związany z Centrum Dystrybucji Błysk w Jastrzębiu-Zdroju. Od ponad 8 lat współtworzy i jest odpowiedzialny za rozwój franczyzowej sieci DP Drogerie Polskie.


Marta
Szymborska


Menedżer ds. Komunikacji, PR i CSR, GS1 Polska

Absolwentka filologii polskiej oraz europejskiej komunikacji społecznej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła podyplomowe studium PR oraz Akademię Menedżerów CSR. Przez 11 lat zarządzała w Grupie Raben działaniami komunikacyjnymi i CSR w 11 krajach Europy, pracując w centrali na Europę firmy. Odpowiadała za stworzenie, wdrożenie i realizację strategii PR, CSR i zaangażowania społecznego. Od 2017 roku jest odpowiedzialna za działania komunikacyjne i CSR w organizacji GS1, która swoje oddziały posiada w 112 krajach na świecie. Kiedyś kreowała działania na Europę, dziś realizuje światową strategię. Prowadzi zajęcia z zakresu CSR na studiach podyplomowych m.in. na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu czy w Collegium Da Vinci w Poznaniu. Autorka ponad 200 publikacji na temat społecznej odpowiedzialności biznesu.


Jakub
Wika


Logistic Consultant Business Development Automation,
SSI Schäfer Polska

Ukończył studia kierunkowe na Wydziale Ekonomii Uniwersytetu Gdańskiego w Katedrze Logistyki. Doświadczenie zawodowe zdobywał w firmach handlowych w branżach kosmetycznych (L’Oréal Polska), farmaceutycznych (ORFE), auto motive (JC Auto, Inter Cars S.A.) oraz IT AGD/RTV (Action S.A.). Był szefem projektu budowy oraz organizacji centrum logistycznego firmy JC Auto, wdrażał rozwiązania automatyki magazynowej w kilku magazynach. Obecnie dzieli się swoim doświadczeniem i przekonuje klientów do rozwiązań automatycznych jako pracownik SSI Schäfer. Od listopada 2012 r. wykładowca w Wyższej Szkole Bankowej w Toruniu na Wydziale Finansów i Zarządzania w Bydgoszczy.

 

Michał
Wojewoda


Dyrektor Operacyjny,
Instytut Biznesu Rodzinnego

Dyrektor Operacyjny Instytutu Biznesu Rodzinnego. Opracowuje i realizuje strategię Instytutu, zarządzając zespołem pracowników, partnerów oraz ekspertów, zaprzyjaźnionych z placówką. Absolwent Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, autor jednej z pierwszych w Polsce prac dyplomowych w tematyce ładu rodzinnego i konstytucji firm rodzinnych. Od 2011 roku zajmuje się budowaniem strategii rozwoju dla firm rodzinnych opartych na wartościach. Pracował w projekcie „Kody wartości – efektywna sukcesja w polskich firmach rodzinnych”, którego celem było wypracowanie metodyki i narzędzi wspierających proces przeprowadzania sukcesji. Prelegent, moderator, trener autor publikacji o tematyce przedsiębiorczości rodzinnej, głównie w temacie strategii i ładu rodzinnego. 


Katarzyna
Wyszyńska


Digital Marketing Manager
Super-Pharm Poland

Z wykształcenia psycholog. Od ponad 15 lat zajmuje się komunikacją marketingową i marketingiem online. Doświadczenie zawodowe zdobywała w kluczowych firmach internetowych Onet.pl, Merlin.pl, retail: Super‑Pharm, a także współpracowała z instytucjami kultury. Posiada wieloletnie doświadczenie planowaniu i realizacji kampanii reklamowych offline i online, wdrażaniu strategii obecności marki w social mediach, prowadzeniu kampanii wprowadzających nowe produkty na rynek, a także w prowadzeniu projektów PR i e‑PR. Zafascynowana rozwojem video i nieszablonowych rozwiązań w obszarze content marketingu.


Chen
Yu


Director,
Ponte Limited

Od 5 lat mieszkam w Hong Kongu, ukończyłem studia magisterskie e-commerce na Hong Kong University i w tym roku kończę studia doktoranckie z logistyki na tym samym uniwersytecie. Przed przyjazdem do Hong Kongu pracowałem przez 3 lata w Hangzhou dla Alibaba Group. Byłem odpowiedzialny za marketing oraz zarządzane sprzedażą i projektami na platformach do sprzedaży detalicznej należących do Aliabab Group. W tej chwili sam zacząłem pracować jako partner Alibaba Group i wprowadzam nowe marki kosmetyczne z Europy na platformy internetowe w Chinach. Dzięki doświadczeniu i kontaktom stworzyłem wspólnie z partnerami z Polski nowe połączenie i nowe, bezpieczne i przewidywalne możliwości dystrybucji w Chinach.


Robert
Zawadzki


Zastępca Dyrektora Departamentu Promocji Gospodarczej PAIH

Z wykształcenia technolog żywności, związany przez wiele lat zawodowo z branżą spożywczą i sektorem IT, prasą branżową, handlem internetowym, webdesignem, promocją polskiej żywności w ramach działań realizowanych na rynkach zagranicznych.
Łączy doświadczenia z pracy we własnej spółce, firmach prywatnych i administracji rządowej.

Na przestrzeni ostatnich 15 lat autor ponad 100 artykułów o tematyce związanej z handlem wielkopowierzchniowym, transportem żywności, opakowaniami, działaniami w sektorze e-commerce. Obecnie pełni funkcję pełnomocnika zarządu PAIH S.A. ds. realizacji 9 branżowych programów promocji – m.in. dla sektora kosmetycznego.