Sukces II Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej

Ponad 150 osób wzięło udział w II Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej – konferencji producentów i handlu, która odbyła się 26 października 2014 w hotelu Courtyard Marriott w Warszawie. Spotkanie zgromadziło właścicieli i menedżerów z firm kosmetycznych oraz przedstawicieli zarządów, a także osoby odpowiedzialne za zamówienia w sieciach handlowych. Forum zdominowały tematy dotyczące trendów konsumenckich i wyzwań, jakie stoją przed branżą kosmetyczną w świecie zdominowanym przez internetowe środki przekazu, w których musi zachodzić błyskawiczna interakcja z konsumentem. Ogromnym zainteresowaniem cieszyły się prelekcje z analizami kategorii rynku kosmetycznego oraz wskazujące kierunki rozwoju handlu w nowoczesnej, odpowiadającej współczesnemu konsumentowi formule. Nie zabrakło analiz ekonomicznych na temat ryzyka gospodarczego i pozycji Polski i polskiej branży kosmetycznej na świecie. Forum odbyło się pod honorowym patronatem wicepremiera, ministra gospodarki, Janusza Piechocińskiego. Patronat nad Forum objęły także organizacje branżowe: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego, Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości, Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji. Partnerami konferencji były firmy i marki: Get Response, Lirene Dermoprogram, Drogerie Polskie, Verona Products Professional, Tenex, Dermo Future, CD, Batiste, Ocean Trade, Constace Carroll, Feather Finish, Laboratorium Floslek, MB Profil i MB Post, Aureus International Trade, Ardor Luxury Air Freshener, Biały Jeleń, Quiz Cosmetics, Rekopol Organizacja Odzysku i Adsystem Systemy Wystawiennicze. Czytaj relację z forum w miesięczniku „Wiadomości Kosmetyczne”.

Partnerzy forum

gr_logo_lightLirene_logotype_hires_cmykVERONA_PP_nowe_logo_2012Tenex_logo_RGB LOGO_DermoFuture Ocean-Trade-logobatiste-logo_plFLOSLEK_logo Constance-Carroll-primary-logo Feather-Finish-logo-with-text cd_logo2 logoBialyjelenhipoalergiczny logo-DP-new-final image description logo_male logo_QUIZ_v5-1-copy mbgroup_logo-kopia mbpostlogo-kopia adsystem_logo kinads pwn_logo_cmyk logo

Prelegenci


dr Marek Borowiński

Specjalista od Visual Merchandisingu i zwiększania sprzedaży,
Borowiński Consulting
Od wielu lat zajmuje się wszelkimi działaniami wspomagającymi sprzedaż. Szkoli pracowników z technik prezentacji produktów oraz uczy jak skutecznie wykorzystywać wizerunek firmy, aby więcej sprzedawać. Jego największą pasją jest kolor i jego oddziaływanie na klienta w miejscu sprzedaży. Jest jurorem międzynarodowych konkursów na najlepsze sklepy. Jest też cenionym prelegentem i ekspertem podczas wielu kongresów w Polsce i za granicą. Swoją wiedzą i doświadczeniem wspomaga wiele firm i instytucji w zakresie Visual Merchandisingu. Wykłady i szkolenia prowadzi podczas różnych imprez targowych.

Katarzyna Gawlik

Managing Consultant, TNS Polska,
Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii (PTBRiO)
Badaczka marketingowa, od przeszło dekady przygląda się rynkowi, konsumentom i trendom, szczególną uwagą obdarzając sektor FMCG. Prowadzi szkolenia i warsztaty dla klientów i badaczy, regularnie występuje na konferencjach i publikuje o tym, co ciekawego obserwuje na co dzień w swojej pracy.

Katarzyna Gidlewska

Client Director, Nielsen Polska



Posiada doświadczenie zawodowe związane z planowaniem sprzedaży, zarządzaniem marką, analizą trendów rynkowych, zachowań konsumenckich. Od początku pracy w Nielsenie związana jest z Działem Współpracy z Producentami. Analizując trendy na rynku FMCG, wspiera klientów Nielsena, głównie z branży kosmetycznej, w podejmowaniu decyzji biznesowych.

Maciej Górski

Ekspert ds. Edukacji, GetResponse


Ekspert ds. Edukacji w firmie Implix, dostawcy platformy GetResponse. Współpracuje z kluczowymi klientami na rynku międzynarodowym w zakresie planowania strategii email marketingowych, dostarczania wiedzy na temat idei email marketingu, najlepszych praktyk oraz obsługi platformy. Wspomaga klientów w obszarze regulacji prawnych związanych z budowaniem baz adresowych oraz przestrzegania przyjętych przepisów dotyczących komunikacji drogą elektroniczną. Prowadził kampanie email marketingowe m.in. takich marek jak: Marriott Warszawa, InterContinental Warszawa, LOTOS, Carrefour, TUI czy Cyfrowe.pl.


dr Dominika Grzywińska-Zagdan

Senior Consultant,
Nielsen Polska

Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu. Z firmą Nielsen związana od ponad roku, obecnie na stanowisku Senior Consultant. Specjalizuje się w analizach rynku kosmetyczno-chemicznego współpracując z liderami rynku. Wcześniej związana z branżą doradczą dla sektora opieki zdrowotnej.

Klaudia Kamińska

Dyrektor Działu Badań,
Izmałkowa Consulting


Z wykształcenia antropolog. Z firmą związana od ponad 8 lat. Posiada wieloletnie doświadczenie w badaniach pozadeklaracyjnych realizowanych z wykorzystaniem technik etnograficznych. Realizowała projekty badawcze dla prawie wszystkich klientów IzC, dzięki czemu zdobyła szeroką wiedzę i doświadczenie w wielu branżach i sektorach. Poza pracami badawczymi współpracuje ze stałymi klientami agencji jako konsultant przy podejmowaniu decyzji biznesowych tworzeniu strategii, konceptów produktowych, konceptów komunikacyjnych, prowadzi warsztaty i szkolenia.

Marta Kokoszka

Project Manager, Departament Inwestycji Zagranicznych, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych
Absolwentka Instytutu Stosunków Międzynarodowych i Studium Europy Wschodniej Uniwersytetu Warszawskiego, a także studiów doktoranckich w Kolegium Ekonomiczno-Społecznym Szkoły Głównej Handlowej. Główny specjalista w Sekcji Produkcyjnej Departamentu Inwestycji Zagranicznych. W PAIiIZ od 2008 r. Zajmuje się obsługą projektów z sektora energetycznego, maszynowego, lotniczego. Pracowała przy projektach takich firm jak Volkswagen we Wrześni, Cargotec i Tognum w Stargardzie Szczecińskim, Husqvarna w Mieclu, Heli-One w Rzeszowie.

dr inż. Anna Oborska

Dyrektor Generalny, Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości
Z wykształcenia chemik-kosmetolog, pracę doktorską dotyczącą wnikania składników czynnych zawartych w kosmetykach obroniła w 2003 roku. Od wielu lat zajmuje się w Stowarzyszeniu zarówno technicznymi projektami kosmetycznymi jak i detergentowymi. Reprezentując przemysł kosmetyczny bierze czynny udział w posiedzeniach grup roboczych przy Komisji Europejskiej – jest członkiem Grupy Roboczej ds. Kosmetyków przy KE, podgrupy ds. oceny bezpieczeństwa i podgrupy zajmującej się deklaracjami marketingowymi. Członek Zarządu Cosmetics Europe. Arbiter w Radzie Reklamy. Członek rad programowych czasopism branżowych. Wykładowca w Wyższej Szkole Kosmetyki i Pielęgnacji Zdrowia oraz studiach podyplomowych z zakresu chemii kosmetycznej. Członek Polskiego Towarzystwa Kosmetologów, konsultant merytoryczny wielu firm kosmetycznych, autorka ponad 100 artykułów opublikowanych w kraju i za granicą, prelegent na wielu konferencjach krajowych i międzynarodowych.


Małgorzata Rau-Dobkowska

Project Manager,
GfK Polonia



Ciągłymi badaniami panelowymi zajmuje się od 1995 roku. Absolwentka Kulturoznawstwa Uniwersytetu Łódzkiego i Szkoły Biznesu Politechniki Warszawskiej. Specjalizuje się badaniach i analizach kategorii kosmetycznych. Prywatnie dzieli swoje zainteresowania i czas na aktywność sportową, działalność na rzecz lokalnej społeczności i czytanie publikacji historyczno-społecznych.

Mecenas Dorota Rzążewska

Krajowy i Europejski Rzecznik Patentowy i Radca Prawny, Wspólnik Zarządzający kancelarii JWP Rzecznicy Patentowi
Specjalizuje się w sprawach z zakresu ochrony własności przemysłowej, zwalczania nieuczciwej konkurencji, prawa autorskiego, prawa reklamy oraz domen internetowych prowadzonych przed sądami, Urzędem Patentowym, organami ścigania oraz organami celnymi. Zajmuje się doradztwem strategicznym dla firm w kwestiach związanych z ochroną własności intelektualnej i przemysłowej. Współautorka licznych publikacji dotyczących prawa własności przemysłowej. Na początku 2013 r. została uhonorowana nagrodą Client Choice 2013, ustanowioną przez międzynarodowe serwisy internetowe Legal Office (ILO) oraz Lexology

Artur Schab

Ekspert i doradca w obszarze sprzedaży i marketingu na rynku farmaceutycznym, Pharmeceutical Consulting


Niezależny ekspert i doradca w obszarze sprzedaży i marketingu na rynku farmaceutycznym. Od 12 lat związany z branżą farmaceutyczną przeszedł przez bardzo wiele szczebli w strukturze organizacyjnej od Reprezentanta Handlowego do Dyrektora Sprzedaży i Dystrybucji w największej firmie farmaceutycznej w Polsce. Pracując 6 lat dla firmy L’Oréal uczestniczył od początku w budowaniu sukcesu marki Vichy poprzez wprowadzenie jej do aptek, przekonanie farmaceutów do dobrej ekspozycji i profesjonalnego doradztwa. Będąc szefem trade marketingu odpowiadał za działania promocyjne w aptekach jak też i politykę̨ sprzedażową oraz animowanie najlepszych klientów zrzeszonych w Vichy Partner Club. W firmie US Pharmacia będącej liderem na rynku leków OTC stworzył dział Trade Marketingu i zapoczątkował pro konsumencką orientację działań w punkcie sprzedaży. Wdrożył wiele funkcjonujących do dziś inicjatyw jak np. czasopismo dla farmaceutów, programy edukacyjne dla farmaceutów, programy ekspozycyjne itp. W ostatnim czasie pełnił funkcję Dyrektora Sprzedaży i Dystrybucji w firmie Polpharma odpowiadając zarówno za sprzedaż leków OTC jak też i RX. Usystematyzował politykę̨ handlowo- promocyjną wokół czterech obszarów: Dystrybucja, Cena, Rekomendacja i Merchandising (DCRM) doprowadzając w ten sposób do optymalizacji wielu inwestycji promocyjnych. Wprowadził z sukcesem na rynek wiele nowych produktów i programów promocyjnych dla aptek indywidualnych, sieciowych i hurtowni zarówno na rynku farmaceutycznym jak też i masowym.

Grzegorz Sielewicz

Główny Ekonomista Coface w Regionie Europy Centralnej




Zajmuje się analizą ekonomiczną krajów Europy Środkowo-Wschodniej, w tym analizą sektorową oraz problemami płatniczymi i upadłościami przedsiębiorstw w regionie. Autor publikacji, raportów i artykułów dotyczących, zarówn o zagadnień ekonomicznych, jak i ryzyka przedsiębiorstw w poszczególnych krajach regionu.


Tomasz Sowa

General Manager,
Equinox Polska



Z mediami związany od 13 lat. W tym czasie miał okazję pracować zarówno po stronie domów mediowych (Optimum Media OMD, ZOG, Equinox Polska), po stronie klienta (Polska Telefonia Cyfrowa), jak i medium – w ITI Corporation. Współtwórca wielu nagradzanych kampanii, pracował dla największych marek w Polsce – w tym dla Ery, Heyah – współtworząc kampanię wprowadzająca, Playa, Netii, Avivy, Idei, Skody, Pepsi, marek Maspexu, Masterfooda i wielu innych. Juror konkursów Media Trendy. Obecnie odpowiada za rozwój i zarządzanie największym polskim, niezależnym domem mediowym – Equinox Polska.

dr inż. Monika Wasiak-Gromek

Naczelnik Wydziału Krajowego Centrum Informacyjnego ds. REACH i CLP, Biuro ds. Substancji Chemicznych
Absolwentka Politechniki Łódzkiej, doktor nauk technicznych w dziedzinie chemii, mgr inż. biotechnolog. Ukończyła podyplomowe studia z zakresu rozporządzenia REACH i związanej z nim problematyki, w tym toksykologii, ekotoksykologii i oceny ryzyka prowadzone w Instytucie Medycyny Pracy w Łodzi. Ponadto ukończyła kurs z zakresu toksykologii „Methodology and Principles of Toxicology”, w Centrum Toksykologicznym na Uniwersytecie Surrey w Wielkiej Brytanii, „Health risk assessment I: Principles and applications” Institute of Environmental Medicine, Karolinska Institutet, Sztokholm, Szwecja oraz inne międzynarodowe kursy z zakresu klasyfikacji i oznakowania chemikaliów, bezpieczeństwa chemicznego, oceny ryzyka i zarządzania ryzykiem w ramach projektów unijnych. Obecnie pełni funkcję naczelnika Wydziału Krajowego Centrum Informacyjnego ds. REACH i CLP w Biurze do Spraw Substancji Chemicznych. Zajmuje się sprawami dotyczącymi rozporządzenia REACH oraz CLP, klasyfikacją i oznakowaniem chemikaliów. Ponadto reprezentuje Krajowe Centrum Informacyjnego ds. REACH i CLP (Polski Helpdesk ds. REACH) w unijnej sieci HELP NET, która działa w ramach ECHA (Europejskiej Agencji Chemikaliów) w Helsinkach . Była członkiem grupy roboczej Komisji Europejskiej w sprawie Klasyfikacji i Oznakowania Niebezpiecznych Substancji w Europejskim Biurze Chemicznym, członkiem Grupy Roboczej dot. Niebezpiecznych Preparatów oraz uczestnikiem spotkań Grupy Roboczej, która stanowi jednostkę pomocniczą dla Komisji Europejskiej w zagadnieniach dotyczących Dyrektywy Preparatowej. Współpracuje z przemysłem w sprawie ustawodawstwa chemicznego głównie klasyfikacji, oznakowania, kart charakterystyki oraz wypełniania wytycznych rozporządzenia REACH i CLP. Jest wykładowcą na studiach podyplomowych z zakresu przepisów rozporządzenia REACH i CLP oraz autorem licznych artykułów związanych z tą tematyką.

Arkadiusz Wódkowski

Prezes Zarządu AMPS,
Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii


W badaniach marketingowych od 1990 r. Prezes zarządu AMPS. Jest szefem projektów badawczych i głównym metodologiem firmy. Autor tekstów i współautor podręcznika nt. metodologii Mystery Shopper. Laureat nagrody Mercator w kategorii badania jakościowe. Autor najlepszego referatu na V Kongresie Badaczy PTBRiO. Prowadzi szkolenia i warsztaty systematycznie oceniane jako jedne z najlepszych.

Angelika Wójcik

Kierownik Wydziału Projektów Produkcyjnych, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych

10 lat doświadczenia w konsultingu dla firm międzynarodowych. Ekspert w zakresie inwestycji zagranicznych z sektora aeronautycznego, biotechnologicznego, farmaceutycznego, maszynowego i motoryzacyjnego. Absolwentka Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.

PROGRAM


8.30-9.20 REJESTRACJA UCZESTNIKÓW I PORANNA KAWA


9.20 Powitanie uczestników

Katarzyna Bochner, redaktor naczelna „Wiadomości Kosmetycznych” Łukasz Barbacki, właściciel firmy szkoleniowej, dyrektor eksportu Ce-Ce of Sweden

9:30 Panorama ryzyka inwestycyjnego na świecie – ocena najważniejszych rynków eksportowych dla Polski

Grzegorz Sielewicz, Główny Ekonomista Coface w Regionie Europy Centralnej Ocena bieżącej sytuacji ekonomicznej oraz perspektyw głównych gospodarek światowych. Najważniejsze rynki eksportowe Polski – wzrost gospodarczy w strefie Euro, ryzyko geopolityczne na rynkach wschodnich, nowe rynki eksportowe. Oceny ryzyka krajów prowadzone przez Coface pod kątem ryzyka przedsiębiorstw działających na danych rynkach.

10.00 Kto ma chęć na polskie marki? Jak nas widzą na świecie?

Angelika Wójcik – Kierownik Wydziału Projektów Produkcyjnych i Marta Kokoszka, Project Manager, Departament Inwestycji Zagranicznych, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych

10:30 Co napędza rynek kosmetyczno-chemiczny? Trendy i perspektywy rozwoju

Katarzyna Gidlewska, Client Director, Nielsen Polska

11.00 PRZERWA KAWOWA


11:30 Marki własne w Polsce i na świecie. Marsz po władzę?

Dr Dominika Grzywińska-Zagdan, Senior Consultant, Nielsen Polska Marka własna szturmem zdobyła nasze stoły, teraz wchodzi do naszych łazienek. Czy sukces z rynku spożywczego ma szansę zostać powtórzony na rynku chemicznym? Komu zagrażają produkty marki własnej i jak mogą zmienić rynek?

12.00 Tajny składnik sukcesu kampanii email

Maciej Górski, Ekspert ds. Edukacji, GetResponse Jak planować kampanie email marketingowe w branży kosmetycznej i osiągać dobre rezultaty zarówno w komunikacji B2B i B2C.

12:15 Bliżej konsumenta, czyli kto naprawdę dyktuje warunki gry na rynku?

Katarzyna Gawlik, Managing Consultant, TNS Polska i Arkadiusz Wódkowski, Prezes Zarządu AMPS, Polskie Towarzystwo Badaczy Rynku i Opinii Żyjemy w czasach niespotykanej od ponad 70 lat niepewności. Zmiana stała się naszą codziennością. Zmieniają się nastroje społeczne, mody, trendy, zmienia się też sam konsument. By za nim nadążyć nie wystarczy raz na kilka lat prześledzić główne trendy. Zmiana, niepewność i otaczające nas ryzyko sprawiają, że konsument potrzebuje znacząco większej kontroli nad wszystkim. Czasem wystarczy tylko względne poczucie tej kontroli, ale jednak. Jednocześnie konsumenci polubili jasne reguły, transparentność to nie hasło na sztandarach biznesu, to norma bez której trudno dziś będzie zarobić pieniądze. Konsument chce znać składy produktów, wnikać w proces produkcji. Zrodziło nam się zjawisko autocouchingu rozumiane jako wyliczanie i planowanie życia, ale i codzienny drobnych spraw. Konsumenci zbierają własne parametry, monitorują czynności ciała, sprawdzają co szkodzi, a co pomaga.

12:45 Siła mediów w branży kosmetycznej

Tomasz Sowa, General Manager, Equinox Polska Podczas prelekcji zamierzam opowiedzieć, dlaczego i które media pozostają „najsilniejsze” w czasie komunikacji marek na rynku kosmetycznym, czego oczekują konsumenci i jak budować silną markę poprzez media.

13:15 LUNCH


14.30 Toaletka babci, mamy i córki

Małgorzata Rau-Dobkowska, Project Manager, GfK Polonia Przeszukamy toaletkę babci, mamy i córki szukając odpowiedzi na pytania czym się różnią żelazne zestawy kosmetyków trzech pokoleń kobiet. Sprawdzimy, jak dbanie o urodę przekłada się na wydatki na kosmetyki. Pokażemy, które panie kupując kosmetyki do makijażu wybierają konsultantki, a dla których to sklep pozostaje głównym miejscem zakupów. To wszystko wiemy dlatego, że na panelu 11 000 indywidualnych nabywców monitorujemy rzeczywiste zakupy wybranych kategorii i marek produktów. Wiemy kim jest nabywca, co kupuje, gdzie kupuje, za ile, i jak często. Wiedzą o zakupach kosmetyków do makijażu podzielimy się z Państwem.

15.00 Najnowsze trendy w aranżacji i komunikacji sklepów kosmetycznych na podstawie targów EURO SHOP w Dusseldorfie

Dr Marek Borowiński, specjalista od Visual Merchandisingu i zwiększania sprzedaży, Borowiński Consulting Uczestnicy poznają skuteczne sposoby zwiększania sprzedaży poprzez właściwe urządzenie punktu handlowego. Dowiedzą się również, jakie znaczenie ma psychologia koloru w podejmowaniu decyzji zakupowych przez klientów oraz zapoznają się z najnowszymi trendami dotyczącymi handlu detalicznego oraz Visual Merchandisingu.

15.30 Jakie dobre doświadczenia z budowania sieci aptek może przejąć rynek drogeryjny?

Artur Schab, ekspert i doradca w obszarze sprzedaży i marketingu na rynku farmaceutycznym, Pharmeceutical Consulting Uczestnicy rynku często szukają inspiracji poza branżą, w której bezpośrednio działają. Bliskość branży aptecznej i kosmetycznej, a w szczególności sieci detalicznych, sprawia, że operujący na obu rynkach nawzajem się podpatrują. Prezentacja będzie próbą odpowiedzi na pytanie, która branża jest atrakcyjniejsza dla budowy sieci detalicznej i w której można osiągnąć większy sukces finansowy. Zaprezentujemy także ciekawe aspekty funkcjonowania sieci aptecznych, które będą mogły być inspiracją, zarówno dla producentów, jak też i dystrybutorów operujących w branży kosmetycznej.

16.00 Mężczyźni są doskonali a kobiety muszą się malować. Kilka prawd o mężczyznach, które wszyscy znamy, ale nic z tym nie robimy

Klaudyna Kamińska, Dyrektor Działu Badań, Izmałkowa Consulting Mężczyźni to nie tylko trudni konsumenci, ale też trudni respondenci. Szczególnie w tematach takich jak dbanie o wygląd czy urodę, które deklaratywnie dla większości mężczyzn po prostu nie istnieją. Od badaczy wymagają więc nowego podejścia i zupełnie nowego sposobu myślenia. Jak nie drzwiami to oknem – jak nie oknem, to przez dziurkę od klucza. Tylko tak można dowiedzieć się jak mężczyźni NAPRAWDĘ myślą o swoim ciele i wyglądzie, jak poruszają się po drogerii, co i jak i dlaczego wybierają i co najważniejsze dlaczego nie wybierają tak dużo, jak byśmy chcieli.

16:30 PRZERWA KAWOWA


17.00 CLP – nowe europejskie rozporządzenie w sprawie klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin chemicznych

Dr inż. Monika Wasiak-Gromek, Naczelnik Wydziału Krajowego Centrum Informacyjnego ds. REACH i CLP, Biuro ds. Substancji Chemicznych Rozporządzenie (WE) nr 1272/2008, czyli rozporządzenie CLP to unijny akt prawny, który odnosi się do klasyfikacji, oznakowania i pakowania substancji i mieszanin chemicznych. Rozporządzenie to stopniowo (od 2009 roku) zastępuje przepisy dyrektywy w sprawie substancji niebezpiecznych 67/548/EWG (dyrektywa DSD) i dyrektywę w sprawie preparatów niebezpiecznych 1999/45/WE (dyrektywa DPD). Dyrektywy te zostaną ostatecznie uchylone dnia 1 czerwca 2015 r., gdyż od tej daty wszystkie produkty chemiczne będą musiały być klasyfikowane i oznakowywane tylko zgodnie z przepisami rozporządzenia CLP. Aktualizacji będą również podlegać wszystkie karty charakterystyki, gdyż w nich dostawca podaje klasyfikację i elementy etykiety. Dlatego rok 2015 dla wielu dostawców produktów chemicznych będzie przełomowy.

17.30 Alergeny – nowe wyzwania i obowiązki dla branży kosmetycznej

Dr Anna Oborska, Dyrektor Generalny, Polskie Stowarzyszenie Producentów Kosmetyków i Środków Czystości W 2012 roku Komitet Naukowy ds. Bezpieczeństwa Konsumentów (SCCS) wydał kompleksową opinię dotyczącą alergenów. Zgodnie z opinią SCCS, trzy związki (HICC, chloroantranol i antranol) uznano za niebezpieczne, stwierdzono również, że konsument powinien być świadomy obecności dodatkowych alergenów w produkcie kosmetycznym. W chwili obecnej toczy się w Komisji Europejskiej intensywna dyskusja dotyczącą m.in. sposobu informowania konsumenta o alergenach. Mając na uwadze kompleksowość nadchodzących zmian, przemysł postuluje odpowiednio długie okresy przejściowe, umożliwiające branży kosmetycznej odpowiednie przygotowanie.

18.00 Magia opakowań. Jak chronić zewnętrzną postać produktu kosmetycznego?

Mecenas Dorota Rzążewska, Krajowy i Europejski Rzecznik Patentowy i Radca Prawny, Wspólnik Zarządzający kancelarii JWP Rzecznicy Patentowi Opakowanie jest dla kosmetyku tym, czym strój dla kobiety. Niesie ze sobą wiele przekazów, nie tylko tych zapisanych na etykiecie, ale też niewerbalnych, odwołujących się do gustów, osobowości i potrzeb klienta. Opakowanie stanowi niezwykle ważny element w procesie sprzedaży. Intrygująco zaprojektowane pudełko, flakon czy tubka pozwala wyróżnić się na rynku i staje się, często na równi z marką, elementem bardzo silnie identyfikującym produkt i producenta. Dlatego też warto zadbać o ochronę zewnętrznej formy produktu kosmetycznego. Jaką strategię zastosować dla uzyskania efektywnej ochrony oznaczeń? Jaki zakres ochrony będzie najwłaściwszy? Kiedy warto rejestrować oznaczenia, a kiedy być może jest to zbytecznym wydatkiem? Którą formę ochrony wybrać: przestrzenny znak towarowy czy wzór przemysłowy? Jak się bronić przed podróbkami i naruszeniami praw do oznaczeń?

18.30-23.00 BANKIET

Fotorelacja

Kilka prawd o mężczyznach, które wszyscy znamy, ale nic z tym nie robimy – żartobliwa i inspirująca prelekcja Klaudyny Kamińskiej – dyrektor działu badań Izmałkowa Consulting Katarzyna Bochner – redaktor naczelna „Wiadomości Kosmetycznych” i Łukasz Barbacki – właściciel firmy szkoleniowej oraz dyrektor eksportu i sprzedaży detalicznej firmy Beliso w roli prowadzących forum Katarzyna Gidlewska – client director Nielsen Polska przedstawiła analizę rynku kosmetyczno-chemicznego w Polsce Hanna Michańków – category manager i Antonio Farinha – dyrektor handlowy Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, Drogerie Hebe Firma Ocean Trade, wyłączny przedstawiciel marki Batiste była Partnerem forum. W środku Magdalena Kasprzyk – prezes Ocean Trade 6 Katarzyna Gawlik – managing consultant TNS Polska i Arkadiusz Wódkowski – prezes zarządu AMPS zastanawiali się, kto tak naprawdę dyktuje warunki gry na rynku O skutecznym e-mail marketingu mówił Maciej Górski, ekspert ds. edukacji w firmie Get Response, która była Partnerem Strategicznym II Forum Branży Kosmetyczno-Chemicznej O szczegóły można było także wypytać na stoisku firmy Get Response Gabriela Szymaszkiewicz-Herzyk – specjalista ds. marketingu Dayli i Rafał Jarosz – junior category manager Dayli oraz Sławomir Żero – dyrektor handlowy Verona Products Professional Jerzy Tyszkowski – field force manager-mass market Omega Pharma oraz Bożena Graczyk – kierownik i Patrycja Czernek – zastępca kierownika działu reklamy i marketingu „Wiadomości Kosmetycznych” Marcin Brzeziński – prezes Grupy MB Profil, która była Partnerem forum i Patrycja Czernek, zastępca kierownika działu reklamy i marketingu „Wiadomości Kosmetycznych” Cezary Ociepa – prezes zarządu firmy Tenex, Partnera forum oraz Anna Rolf-Smuniewska – product manager Tenex i Katarzyna Bochner – redaktor naczelna „Wiadomości Kosmetycznych” Bartłomiej Nadolny – prezes firmy Aureus – Partnera forum i Jan Bodanka – key account manager oraz Bożena Graczyk i Patrycja Czernek z „Wiadomości Kosmetycznych” Bartłomiej Nadolny – prezes firmy Aureus – Partnera forum i Jan Bodanka – key account manager oraz Bożena Graczyk i Patrycja Czernek z „Wiadomości Kosmetycznych” Sieć Drogerie Polskie była w tym roku Partnerem forum. Od lewej Leszek Szwajcowski – wiceprezes zarządu sieci Drogerie Polskie, Teresa Jonas – prezes zarządu, Katarzyna Bochner – redaktor naczelna „Wiadomości Kosmetycznych”, Bartosz Jonas – prezes zarządu Visage oraz Andrzej Gryciuk – prezes firmy An-Mar Zarząd sieci Drogerie Laboo – prezes Józef Jadach (z prawej) oraz Paweł Woch – dyrektor zarządzający Laboo i Katarzyna Bochner – redaktor naczelna „Wiadomości Kosmetycznych” Wśród uczestników konferencji rozlosowaliśmy cenne nagrody Wśród zwycięzców znalezli się m.in. Elżbieta Andrzejak – dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Przedsiębiorstwa Chemii Gospodarczej Pollena – Partnera forum i Stanisław Więcek - właściciel sieci Drogerie Wispol Włodzimierz Tarasiewicz – dyrektor ds. eksportu Myfair London i Rafał Rapczewski – przedstawiciel ds. sieci w firmie Erocosmetics, która była Partnerem forum oraz Bożena Graczyk – kierownik działu reklamy i marketingu „Wiadomości Kosmetycznych”