REKORDOWA LICZBA GOSCI I WYSTAWCÓW NA VI FORUM BRANZY KOSMETYCZNEJ

Ponad 450 menedżerów reprezentujących firmy kosmetyczne, handel i usługi wzięło udział w VI Forum Branży Kosmetycznej, które odbyło się 2 października 2018 r. w Warszawie. Forum na stałe wpisało się w kalendarz najważniejszych biznesowych spotkań poświęconych rynkowi kosmetycznemu. Jedyne w pełni branżowe, którego najważniejszym celem jest łączenie ze sobą partnerów działających w biznesie kosmetycznym. Forum organizowane jest przez wydawcę „Wiadomości Kosmetycznych” – czołowego magazynu na rynku prasy B2B poświęconego rynkowi kosmetycznemu.


Wyjątkowa formuła Forum Branży Kosmetycznej, na którą składają się wykłady, dyskusje panelowe, indywidualne spotkania biznesowe oraz targi top produktów, idealnie się sprawdza i owocuje dynamicznym rozwojem projektu. W tym roku w wydarzeniu wzięło udział ponad 450 osób związanych z biznesem kosmetycznym z Polski i z zagranicy. Po raz pierwszy program Forum powstawał przy współpracy z Polskim Związkiem Przemysłu Kosmetycznego – organizacją zrzeszającą ponad 170 firm związanych z branżą kosmetyczną i działającą na rzecz jej rozwoju. Patronem wydarzenia była także Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH)— odpowiedzialna za rządowy projekt promocji polskich marek kosmetycznych na rynkach zagranicznych.


Konferencja cieszy się coraz większym zainteresowaniem nie tylko wśród producentów, ale i menedżerów reprezentujących sieci handlowe. W VI Forum Branży Kosmetycznej uczestniczyli przedstawiciele czołowych sieci drogeryjnych, perfumeryjnych, aptecznych, sklepów wolnocłowych, sieci dyskontów, super- i hipermarketów, a nawet stacji paliw działających w Polsce. Z ofertą producentów zapoznali się menedżerowie – prezesi, dyrektorzy działu zakupów, category managerowie m.in. z firm: Douglas Polska, Hebe, Drogerie Natura, Kontigo, Super -Pharm, Blue Stop, Drogerie Jasmin, Drogerie Koliber, Drogerie Laboo, Drogerie Noel, DP— Drogerie Polskie, Kosmeteria – Eksperci Urody, Drogerie Sekret Urody, Polska Siec Drogerii Vica, Legardere Duty Free (Aelia Polska, Relay, Inmedio,World of Beauty & Art), Baltona, Cefarm Apteki (Farmacol), Cosmedica Drogeria i Apteka, DOZ Dbam o Zdrowie, Dr Max, Euro-Apteka, Gemini Apteki, Hebe Apteki, Ziko, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Lewiatan, Lidl, Lotos.

Nie zabrakło reprezentantów perfumerii i drogerii internetowych, takich jak Perfumesco czy SuperKoszyk.pl, a także hurtowni i firm dystrybucyjnych, m.in.: Błysk, Davi, Grupa Delko, Grupa Południe, Navo Orbico, PGD Polska, Sonia, An-Mar, Mini-Max Agencji Promocyjno-Handlowa, Temido Dystrybutor Kosmetyków.


Forum Branży Kosmetycznej nabiera coraz bardziej miedzynarodowego charakteru. Polscy producenci mieli okazję nawiązać kontakty z menedżerami reprezentującymi Alibaba Group, którzy wprowadzają europejskie marki na tę największą platformę e-commerce działającą w Chinach. Do Warszawy przylecieli również przedstawiciele Fozzy Group – jednego z największych ukraińskich detalistów, rozwijającego m.in. sieć drogerii połączonych z aptekami oraz hiper- i supermarketów, którzy poszukiwali w Polsce dostawców kosmetyków, produktów do higieny oraz chemii gospodarczej.


Blisko 50 firm przyjęło tytuł Partnera VI Forum Branży Kosmetycznej i zaprezentowało swoje marki i produkty na stoiskach, które odwiedzili menedżerowie zarządzający sieciami handlowymi oraz odpowiedzialni za zamówienia asortymentowe. Rozmowy pomiędzy dostawcami i handlem odbywały się podczas aranżowanych, indywidualnych spotkań, a także kontynuowane były na stoiskach marek. Partnerami strategicznymi VI Forum Branży Kosmetycznej były firmy Bech Packaging oraz ZenCard. Partnerem merytorycznym – firma doradcza PwC. Tytuł Partnera przyjęły firmy: 4MPower, Ados Cosmetics, ANS Concept, APS import-export, Aruba, Baterie Centrum, Carmex, Ceneo.pl, DAVI, Dentek, Dermaglin, DuPont, Ecountour Brushfactory, Efektima, Elevita, Eurus, Foreo, Gigafarm, GS1, Herbatint, Laboratorium Kosmetyczne Floslek, LD Stels, Luba, Merkury, Mia Calnea, New Anna Cosmetics, Nitai, Ocean Trade, One Dolar Group, Pollena-Ewa, Raben, Slavica, SSI Schäfer, Sunew Med, Swit Pharma, Tulea, V.Laboratories, Verona Products Professional, Wellness Dystrybucja, Willcare Group.

Wykłady w części konferencyjnej Forum Branży Kosmetycznej poprowadzili eksperci specjalizujący się w swoich dziedzinach. „Jak komunikować się i budować markę wśród pokolenia connect – stale podłączonych do sieci?”, „Trendy na rynku kosmetycznym. Jakie zjawiska i zwyczaje zakupowe konsumentów będą kształtować przyszłość rynku?” – to przykłady prelekcji opracowanych przez firmy doradcze PwC i Nielsen. Wszystkie prezentacje zaprezentowane podczas Forum zostały przygotowane specjalnie na potrzeby tego wydarzenia. Przewodnim tematem konferencji były relacje na linii konsument-producent-dystrybutor-handel wynikające ze zmieniających się trendów oraz rozwoju e-commerce. „Cała prawda o kosmetykach – wspólna odpowiedzialność przemysłu, handlu i influencerów za wybory konsumentów”, „Wyzwania dla producentów, dystrybutorów i handlu w sektorze kosmetycznym w dobie rewolucji technologicznej i zmieniających się oczekiwań konsumentów” – to tytuły debat, które odbiły się szerokim echem wśród uczestników spotkania.


Relację na żywo z Forum można przeczytać na portalu: www.wiadomoscikosmetyczne.pl